» Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii va selecta una din destinatiile turistice noi care vor fi promovate la targuri de turism.
» La nivel national, se va stabili
o ierarhie a destinatiilor turistice netraditionale care dispun de potential cultural.
Pentru perioada 2007-2008, Comisia Europeana organizeaza un proiect-pilot pentru promovarea unor destinatii turistice mai putin cunoscute. Bugetul destinat acestui proiect este de 62.433 euro. Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale va organiza o selectie a proiectelor trimise de autoritatile locale, la final selectand o destinatie turistica pentru promovare in cadrul targurilor si expozitiilor de profil, utilizand banii din bugetul destinat proiectului.
La proiect pot participa autoritatile locale la nivel de judet, Consilii Judetene, primarii, Centre de informare si promovare turistica si asociatii pentru promovarea si dezvoltarea turismului aflate pe raza judetelor respective. Consiliile Judetene vor centraliza toate propunerile de proiecte de destinatii eligibile, primite din teritoriul aferent, urmand a le transmite la Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale.
Promovare gratuita
Pentru a participa la acest proiect, autoritatile locale trebuie sa faca propuneri in cadrul unor proiecte care se vor depune la Ministerul Intreprinderilor Mici si Mijlocii. Dupa selectie, destinatia turistica aleasa castigatoare va fi promovata in cadrul unor targuri si expozitii de profil, dar si in pliante, ghiduri si afise turistice, folosindu-se tot bani din bugetul destinat proiectului.
"Pentru a fi eligibile, destinatiile turistice trebuie sa aiba o densitate a vizitatorilor redusa comparativ cu media nationala (mai putin de 287 de sosiri de turisti la mia de locuitori), sa organizeze evenimente, targuri, expozitii, festivaluri si trasee turistice", a declarat ieri Lucia Morariu, secretar de stat in Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii. Densitatea vizitatorilor de mai putin de 287 de sosiri turisti la mia de locuitori, pentru zonele catalogate netraditionale, a fost stabilita in baza unor studii si analize de Institutul National de Statistica.
Buget mic, tinta importanta
Proiectele locale pot fi depuse la Ministerul pentru IMM-uri pana pe 22 februarie 2008, ramanand ca in a doua parte a anului viitor sa fie desemnata destinatia castigatoare.
Dintre criteriile care vor sta la baza selectiei mentionam: bogatia resurselor culturale; complexitatea si calitatea ofertei turistice (capacitate de cazare, infrastructura, servicii oferite turistilor); existenta initiativelor in domeniul turismului; existenta parteneriatelor si altele. Proiectele locale vor include o parte descriptiva si o parte financiara, cuprinzand bugetul detaliat pe tipuri de activitati.
"Desi bugetul este relativ mic, proiectul este deosebit de important daca tinem cont de pasii care vor urma, de faptul ca vor fi promovate destinatii turistice noi. E un proiect cu bataie lunga", a declarat Mihaela Dumitru, de la Directia pentru Gestionarea Fondurilor Comunitare pentru Turism.
75 milioane euro pentru brand de tara
Romania a primit de la Comisia Europeana 75 de milioane de euro pentru brandul turistic, iar anul viitor incep procedurile pentru desemnarea companiilor care se vor ocupa de realizarea acestuia, a declarat Lucia Morariu.
"Toate incercarile de pana acum de a crea un brand turistic au fost mai mult sau mai putin reusite. Noi vom incepe in prima parte a anului viitor procedurile de alegere a unei companii de branding, cu care sa lucram la intocmirea unui caiet de sarcini", a precizat Lucia Morariu, secretar de stat in Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii.
Dupa realizarea caietului de sarcini va avea loc o licitatie internationala in urma careia va fi desemnata firma care se va ocupa de crearea si promovarea brandului turistic al Romaniei.
Stabilirea si promovarea brandului turistic se vor derula in perioada 2008-2013.