Am mai avut prilejul sa spun ca ideea de a deschide galerii de arta in incinta institutiilor pu-blice este foarte inspirata. Daca din cand in cand parterul sau unul din etajele unei asemenea cladiri este decorat cu lucrari de valoare, toata lumea are de castigat.
La Primaria sectorului 2, la parterul institutiei, unde se afla galeria de arta Dialog vizual, istoricul si criticul de arta Ruxandra Garofeanu a avut fericita idee de a organiza expozitia unei artiste octogenare, Florica Ioan, care a debutat in urma cu aproape 40 de ani si ale carei lucrari, asa cum sunt dispuse, con-form conceptului expozitional, cuceresc imediat chiar si atunci cand sunt privite in fuga.
Avem de-a face cu o expozitie mixta (sculptura si desen), dominata de doua tipuri de lucrari, femeie sezand si femeie culcata. De fapt, femeia in viziunea artistei nu are nimic dintr-o creatie figurativ obedienta si cu toate acestea nici nu se indeparteaza fatal de ideea de feminitate. Astfel, femeile Floricai Ioan nu sunt nici cochete, nici materne. Sunt arhetipale, dezgro-pate parca dintr-o cultura arhaica, pe care modernitatea a uitat-o sau nici nu a cunoscut-o vreodata, fe-mei de multe ori diforme, „incomplete”, dar pe care prin polisare atenta artista le ofera privitorilor ca pe niste hieroglife ale frumosului suprauman. Si desenul artistei, poate mai putin spectaculos decat sculptura, exprima aceeasi viziune cvasigeometrica.
Despre artista criticul de arta Pavel Susara spune: „Aceasta sin-teza dintre instinctul creator si soliditatea referentului cultural face din sculptura Floricai Ioan una dintre cele mai autentice si spec-taculoase prezente in spatiul artistic romanesc de astazi. Ceea ce lipseste insa este o receptare, o intelegere si o judecata pe masura”. Probabil ca asa este. Asemenea lucrari, prin im-perfectiune, simbolizeaza de fapt perfectiunea. Diformul este estetizat si tot ceea ce poate fi socotit ciuntit sau mutilat are calitatea simbolica a unei entitati care arata asa tocmai fiindca a cazut din unitatea cosmica. Ritmuri si respiratii, titlul expozitiei, sugereaza asadar muzi-calitate, complementar al realizarii plastice, nevazutul ce intregeste vazutul. Expozitia este deschisa pana pe 28 noiembrie.