În ziarele de joi, citim că exporturile de nave au crescut cu 23% în primul semestru, la aproape 350 milioane de euro, și că România a exportat armament şi tehnică militară în valoare de aproximativ 159 milioane de euro în 2014, în scădere cu peste 10% faţă de anul precedent.
În Ziarul Financiar citim că exporturile de nave au crescut cu 23% în primul semestru, la aproape 350 milioane de euro, potrivit datelor INS. Cel mai bine vândute nave au fost pacheboturile, navele de croazieră, feriboturile, cargourile, şlepurile şi navele similare pentru transportul persoanelor sau al mărfurilor, valoarea totală a acestora fiind de 215,3 mil. euro. Aceste tipuri de nave au fost vândute cu preponderenţă în mica republică insulară Marshall din Oceanul Pacific (112,6 mil. euro) şi Norvegia (aproape 100 mil. euro). Comparativ cu anul trecut, exportul acestui tip de nave a crescut cu peste 7%.
În Gândul citim că România a exportat armament şi tehnică militară în valoare de aproximativ 159 milioane de euro în 2014, în scădere cu peste 10% faţă de anul precedent, când exporturile explodaseră, dublându-şi volumul. Între clienţii câştigaţi de România anul trecut se numără: Norvegia, Slovacia, Macedonia, Uzbekistan, Kazakhstan, şi Rusia. Însă, România a pierdut clienţi ca Olanda, Burkina Faso, Iordania, Cehia, Bangladesh, Elveţia, India, Liban, Malaezia sau Zambia.
În Adevărul citim despre crucile celtice care au apărut în nordul României, la limita judeţelor Sălaj şi Maramureş. În urmă cu câteva luni, una dintre cruci a fost dusă, printr-un concurs de împrejurări, la Muzeul de Etnografie şi Arta Populară din Baia Mare, specialiştii de acolo declarând public că monumentul funerar de la Năpradea ar reprezenta dovada că locuitorii din zona de nord-vest a ţării ar avea origini celtice. Istoricii şi etnografii sălăjeni au preferat să fie mai rezervaţi în declaraţii şi au precizat că nu se pot face corelaţii directe între triburile celtice şi aceste cruci, cu toate că prezenţa celţilor pe teritoriul actual al României nu este contestată.
Din ProSport aflăm că antrenorul Astrei, Marius Şumudică, se află în relaţii bune cu Nicolae Dică. „Vreau să mă concentrez la munca mea. I-am promis domnului Argăseală că nu voi mai intra în conflict cu Steaua. Nu este normal, îmi pierd foarte mult din energie. Am discutat şi cu Dică, el m-a sunat. I-am spus că suntem doi bărbaţi şi să ne întâlnim să vorbim. Îmi cer scuze că am avut o ieşire deplasată. Am căzut de acord că amândoi am greşit şi am rămas în relaţii bune”, a spus Şumudică, care a precizat că nu este nicio problemă în momentul de faţă la Astra. „Au fost discuţii, a venit domnul Buduru şi a vorbit cu jucătorii. Continuăm! Ne aşteaptă un meci greu cu Dinamo”, a mai spus antrenorul Astrei.
În Evenimentul zilei citim că parlamentarii nu vor mai beneficia de autoturisme în colegiile şi circumscripţiile electorale, iar, în schimb, să primească o sumă forfetară de 1.400 lei pentru acoperirea cheltuielilor de transport, potrivit unei modificăi adoptate de aleşi. Suma asigură plata pentru pentru peste 250 de litri de benzină, în fiecare lună – o cantitate de combustibil care s-ar consuma dacă în fiecare lună, fiecare parlamentar, ar străbate aproape toată Europa cu maşina. Potrivit unor surse parlamentare, motivul ar fi faptul că Legislativul nu are suficienţi bani încât să schimbe toate autoturismele pe care aleşii le folosesc în circumscripţii, iar acestea sunt vechi.
În HotNews citim că Primăria sectorului 3 vrea să construiască un cartier de turnuri cu 25 de etaje înălțime în incinta Halei Laminor, monument istoric. Potrivit proiectului prezentat la Comisia Tehnica de Urbanism, pe terenul de 130.750 mp, se doreşte construirea unui ansamblu de blocuri cu înălţimea maximă de 25 etaje (80 m), dar şi cu clădiri mai mici. Ansamblul va adăposti în principal locuinţe.