Pe bloguri citim, miercuri, despre cumpărarea Rompetrol Grup de o companie chineză, dar şi despre creşterea numărului de circuite de Formula 1.
Moise Guran scrie, pe blogul său, despre compania chineză care a preluat Rompetrol Grup.
„China Energy Company Limited nu este o companie de stat, ci o companie privată. Una relativ tânără, fondată în 2002, dar care a ajuns, în doar câţiva ani, la afaceri cam cât 20% din PIB-ul României. Având în vedere conexiunile internaţionale ale acestei companii, unii jurnalişti au încercat să afle cine este de fapt în spatele ei şi al tânărului patron şi preşedinte, care avea doar 25 de ani atunci când a fondat grupul. Azi are 38 de ani, compania este în topul 10 al celor mai mari din China, iar patronul său a intrat în topul celor mai bogaţi oameni din lume”, informează Biziday.
Pe blogul lui Adrian Georgescu citim despre creşterea numărului de circuite de Formula 1, în ciuda audienţelor scăzute.
„În toți acești ani, Formula 1 nu a fost în criză. Dimpotrivă, s-a extins teritorial. Audiențele TV însă au scăzut. Dacă în 2008 erau 600 de milioane de telespectatori, în 2015 au fost doar 425. Deja, treaba seamănă cu Eurovision-ul: o confrerie unde se organizează prin rotație nunți cu dar. Cele mai multe circuite sunt desenate de același om, dealer-ul autorizat de configurații Hermann Tilke. Ai văzut un traseu de-al său, le-ai văzut pe toate, sunt previzibile ca schemele de evacuare la incendiu. Există, cum să nu?, zone speciale pentru depășire, după cum trebuie să existe în fiecare parcare locuri pentru handicapați”, scrie Adrian Georgescu.
Astfel, în 2016 vor fi 21 de curse. „Nicicând în istorie n-au fost atâtea. Exista, nu demult, chiar o clauză de limitare a numărului de Mari Premii pe sezon la 20. A picat. Dacă ies bani, se pot pune curse și miercurea la prânz, în jurul vreunui palat regal”, mai precizează Georgescu.