Pe blogurile de joi citim despre sistemul pentru managementul traficului defectuos, implementat de Primăria Capitalei, dar şi despre ultimele două emisiuni de obligaţiuni ale Primăriei.
Pe blogul lui Adelin Petrişor citim că Bucureştiul este orașul cu cele mai multe ambuteiaje din Europa. „În urmă cu câțiva ani, pentru a rezolva aceste probleme, Primăria a implementat un Sistem pentru managementul traficului, cu dispecerat, camere și semafoare corelate. Distracția a costat 20 de milioane de euro. Ghici ce? Sistemul nu mai merge de luni bune și nimeni din Primărie nu a făcut nimic. Indolență e un cuvânt prea blând”, a scris jurnalistul.
Pe blogul lui Lucian Isar citim despre ultimele două emisiuni de obligaţiuni ale Primăriei Capitalei. „La penultima emisiune, suma anunțată competitorilor a fost de 5 ori mai mică decât cea adjudecată. Că un făcut doar un sigur participant a avut o cotație de parcă ar fi intuit că așa se va întîmpla. Ceilalți au cotat că pentru 100 milioane de euro și nu pentru 500. La ultima emisiune adjudecată într-un mod netransparent cererea a fost semnficativ mai mare decât ofertă. Spre exemplificare la una din tranșe a fost de 4 ori mai mare. în consecință, dobândă la care se putea împrumută Municipiul București putea să fie mult mai mică. Acest lucru a fost dovedit imediat de dinamică pe piață secundară unde dobândă la transă la 10 ani a coborât cu aproape un punct procentual în câteva zile. La un instrument cu o asemenea durată înseamnă o pierdere în valoare prezența de peste 7%. Adică cam atât au trecut în valoare prezența din buzunarul bucureștenilor în alte buzunare”, a scris bloggerul.
Pe blogul zoso.ro, Vali Petcu scrie că în trei luni i-a învăţat pe câţiva colegi in trafic două lucruri. „S-a reasfaltat o stradă, s-au refăcut trotuarele și acum ieșirea în bulevard este mult mai strâmtă decât era, îngreunând traficul celor care doreau să meargă înainte sau la stânga. De obicei, meltenii se opreau în mijloc și treceau când puteau, fie la stânga, fie înainte. Deși, dacă se trăgeau un pic la dreapta, aveau loc două mașini să iasă, iar cei care făceau stânga aveau bandă dedicată. Am început subtil să mă încadrez cât mai pe stânga din timp. Ca mine, mai mulți. Ăștia care mergeau înainte au văzut că au și ei loc pe dreapta, și nu a fost nevoie decât de câteva luni până să înceapă și ei să se tragă spre dreapta, ca să avem și noi loc. A doua situţie: Giratoriu mega aglomerat în toate direcțiile. Aici a fost greu să înveți oamenii să intre și să iasă pe aceeași bandă. De obicei, dacă el era pe banda a doua și mergea înainte și eu dădeam semnal că intru pe banda 1 ca să fac dreapta se panica, dădea claxoane, mă înjura. De câteva zile văd însă că se intră cu tărie în giratoriu ca să se facă dreapta, regulamentar, cu semnal, iar ăia care sunt pe doi nu se mai sperie”, a scris bloggerul.