-2 C
București
marți, 19 noiembrie 2024
AcasăSpecialReviriment economic în industria gălăţeană

Reviriment economic în industria gălăţeană

Principalele capacităţi de producţie industrială de la Galaţi, combinatul siderurgic ArcelorMittal şi Şantierul Naval Damen, dau semne clare de reviriment economic. Administraţia combinatului ArcelorMittal intenţionează ca în câteva săptămâni să reia producţia la Laminorul de Tablă Groasă nr 1. În prezent se află în funcţiune numai Laminorul de Tablă Groasă nr 2, după ce primul laminor fusese închis ca urmare a scăderii comenzilor pentru tablă groasă.

Potrivit lui Dorian Dumitrescu, country communicator ArcelorMittal, cu ambele laminoare de tablă groasă în operare, combinatul de la Galaţi poate ajunge la o capacitate de un milion de tone de tablă groasă pe an. „Avem în vedere să repornim acest laminor pentru că dorim să ne creştem flexibilitatea în privinţa producerii de table groase, să evităm blocaje la Laminorul de Tablă Groasă nr. 2, să îmbunătăţim serviciile precum şi nivelul livrărilor la timp pentru clienţi şi să oferim o paletă diversificată de produse”, ne-a declarat la rândul său, directorul general al ArcelorMittal Galaţi, Bruno Ribo. Necesitatea creşterii producţiei de tablă groasă indică un reviriment pe piaţa oţelului.

La Damen, acoperire cu comenzi în 2012-2013

Criza, ce a fost resimţită în domeniul naval începând din 2009, pare să ia sfârşit. La Şantierul Damen activitatea este acoperită cu comenzi pe anii 2012 şi 2013. Până la sfârşitul lui 2012, Şantierul Naval Damen va livra clienţilor 20 de nave. În aceste condiţii, nu numai că au fost sistate disponibilizările, dar din decembrie 2011 până în prezent au fost făcute peste o sută de angajări. S-a trecut la lucrul în ziua de sâmbătă şi la programul de 10 ore.

Strategia Damen – nave cu tehnologii moderne

La Şantierul Naval Damen e aplicată de câţiva ani o reorientare a producţiei de la nave comerciale de transport de mărfuri la nave speciale, cu tehnologii de ultimă generaţie. În 2012 va fi livrată şi o navă tip Joint Support Ship (JSS), destinată Marinei Regale Olandeze. E cea mai lungă navă construită la Galaţi, având un deplasament de 28.000 tdw şi lungimea de 205 metri. Zilele trecute a avut loc lansarea unei nave la care s-a reuşit scurtarea cu trei luni a graficului, fiind realizată în 9 luni în loc de 12. Nava specială pentru operaţiuni de dragaj, „Meotida”, a fost construită pentru Portul Maritim comercial Mariupol din Ucraina.

Nava are lungime de 59,2 m, lăţimea de 11 m şi înălţimea punţii principale de 4 m. Propulsia navei este diesel electrică cu electromotoare 2x400KW şi propulsoare azimutale. Echipajul este format din zece persoane. În ceea ce priveşte echipamentele de dragaj, nava este dotată cu un sistem modern de dragaj cu tubulatură de aspiraţie – refulare, care permite executarea lucrărilor de dragaj până la o adâncime de 15 metri. Nava are o capacitate de înmagazinare de 750 mc de material dragat. Este o tehnologie modernă, spre deosebire de sistemul clasic utilizat la noi, cu drăgi fluviale dotate cu lanţuri cu cupe pentru aducerea aluviunilor la suprafaţă şi utilizarea şalandelor pentru stocarea materialului dragat. Pentru şantierul naval de la Galaţi operatorii portuari din Ucraina sunt pe punctul de a deveni clienţi tradiţionali. După ce în 2011 au mai fost livrate două remorchere pentru Portul Odessa, urmează să mai construită încă o navă de dragare pentru Portul Mariupol. 

Cele mai citite

România-Cipru 4-1. Naționala va fi în urna a doua valorică pentru preliminariile Campionatului Mondial din 2026

România a încheiat cu o victorie campania excelentă din Nations League. Tricolorii s-au impus cu scorul de 4-1 împotriva reprezentativei din Cipru, pe Arena...
Ultima oră
Pe aceeași temă