25.1 C
București
sâmbătă, 21 septembrie 2024
AcasăSpecialReţeta MTD împotriva crizei economice

Reţeta MTD împotriva crizei economice

În timp ce alţi jucători se confruntă cu spectrul falimentului, americanii de la MTD se extind cu rapiditate.

 

În ciuda crizei economice mondiale, unul dintre cei mai importanţi jucători globali din domeniul sculelor şi uneltelor de grădinărit, compania americană MTD, îşi continuă expansiunea regională. ­Expansiunea MTD vizează, pe de o parte, dezvoltarea capacităţilor de producţie pe care le deţine la nivel european, iar pe de altă parte, vizează dezvoltarea forţei de vânzări. Indirect, Transilvania se numără printre beneficiarii acestei extinderi.

Investiţii logistice lângă Cluj

În România, compania americană este reprezentată exclusiv de firma clujeană Bronto. Aceasta a investit deja o jumătate de milion de euro într-unul dintre cele mai mari şi mai moderne depozite de scule, maşini şi instrumente de grădinărit din regiune, care se află în satul Suceag, din comuna clujeană Baciu. Depozitul a fost inaugurat în luna martie.

„Noul depozit are o suprafaţă de 1.900 de metri pătraţi şi a fost ridicat pe un teren de 12.000 de metri pătraţi, cumpărat de compania Bronto în anul 2005”, a spus, la acea dată, Judit Kocsis, managerul Bronto. Pe acest teren se mai află o hală, de 375 de metri pătraţi, care a fost modernizată şi care serveşte tot pentru depozitarea uneltelor pentru grădinărit. Această investiţie majoră a venit după ce, cu exact un an înainte, Bronto a inaugurat la Cluj cel mai mare showroom din Transilvania dedicate produselor de grădinărit. Acesta se află în imediata apropiere a compexului ExpoTransilvania. Practic, compania clujeană a făcut, în ciuda crizei economice, eforturi investiţionale în fiecare an. În paralel cu investiţiile logistice realizate de partenerul naţional Bronto, compania MTD îşi dezvoltă capacităţile de producţie la nivel european.

Astfel, compania îşi extinde fabrica de la Saarbrucken din Germania, dar a început şi construirea unei noi hale de prese în fabrica pe care o deţine în Ungaria, în apropierea lacului Balaton. Aceste extinderi vor influenţa pozitiv şi dinamica afacerilor în România. MTD şi partenerii săi vor continua investiţiile în Europa, în ciuda turbulenţelor de pe piaţă. CEO-ul MTD, Robert Moll, a declarat că această companie, deşi extinsă la nivel global, nu va renunţa la valorile sale, care presupun implicarea personalului, miza pe inovaţiile tehnologice şi satisfacerea clienţilor. „Muncim din greu ca să asigurăm respectarea riguroasă a acestor valori”, a spus Robert Moll. El a amintit şi deviza bunicului său, Theo Moll, unul dintre fondatorii MTD: „Trecutul îl moştenim. Viitorul îl creăm noi!”. La rândul său, reprezentantul MTD Europa, Peter Jansen, spune că această companie mizează în continuare pe o dezvoltare care va aduce în regiune valoare adăugată mare şi noi locuri de muncă.

Branduri globale

În prezent, MTD operează trei branduri globale. Este vorba de brandul MTD, care este acronimul denumirii companiei Modern Tool and Die, fondată în anul 1932 de către trei ingineri germani emigraţi în SUA: Theo Moll, Erwin Gerhard şi Emil Joachim. Din anii 1970, MTD şi-a regăsit rădăcinile europene şi a început să fie tot mai prezentă pe piaţa din Germania. Cel de-al doilea brand important este Cub Cadet, de origine americană, iar cel de-al treilea brand important la nivel global este WolfGarten, achiziţionat şi integrat deplin în operaţiunile MTD din anul 2009. Cifra de afaceri a companiei depăşeşte patru miliarde de euro. Reprezentanţii MTD spun că una dintre cele mai importante mize în această perioadă a fost calitatea produselor, care a presupus integrarea celor mai noi descoperiri tehnologice în fabricarea uneltelor, utilizarea celor mai bune materiale şi perfecţionarea continuă a personalului. De exemplu, în fabrica din Ungaria, MTD utilizează roboţi extrem de performanţi, pe lângă angajaţi care au parte tot timpul de cursuri de calificare. Mai mult, angajaţii sunt stimulaţi să îşi pună creativitatea la muncă. Inginerii MTD, de exemplu, au creat prototipul unui vehicul de grădină care foloseşte un motor de Harley Davidson, de 130 de cai putere.

Gamă variată

MTD are cea mai variată gamă de produse, scule, unelte şi utilaje pentru grădinărit. De la tractoraşe pentru grădinari la fierăstraie, foarfece ori substanţe utilizate în grădinărit, compania originară din Statele Unite este prezentă pe toate palierele care privesc acest domeniu. MTD are capacităţi de producţie în SUA, Mexic, China şi Uniunea Europeană.

Cele mai citite

Cum integrăm mobilierul din lemn masiv pentru a crea interioare unice

Pentru a oferi o experiență cât mai plăcută, noi și partenerii noștri folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și / sau a...

Amenajarea rafturilor lângă casa de marcat: idei și sugestii

Amenajarea rafturilor lângă casa de marcat este o strategie esențială pentru orice magazin, deoarece acest spațiu poate transforma clienții indeciși în cumpărători. Plasarea inteligentă...

Kituri profesionale pentru extensii de gene: ce conțin și cum să le folosești?

Te specializezi în domeniul extensiilor de gene sau ești deja un lash artist cu experiență? Indiferent câte seturi de extensii ai aplicat până acum,...
Ultima oră
Pe aceeași temă