21.8 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecialRenault DeZir, concept de design electric

Renault DeZir, concept de design electric

DeZir îmbină într-o caroserie din kevlar elemente definitorii pentru viitoarele maşini Renault: electricitate, linii senzuale, minimalism. Aceste atribute sunt parte a filozofiei „Drive The Change” afirmată pentru următorii 5 ani şi se exprimă de oficialii mărcii prin cuvintele „simplu”, „senzual” şi „cald”. Lăsând cuvintele mari la o parte, avem de-a face cu un concept car din care se va inspira designul unor maşini de serie.

Laurens van den Acker este designerul care a coordonat crearea acestei maşini, iar Renault ne mai spune că odată cu ea se schimbă şi modalitatea de lucru în cadrul mărcii: de acum încolo o singură echipă de designeri va fi responsabilă pentru fiecare concept car cât şi pentru maşina de producţie pe care o reprezintă. Maşină de producţie?! Aţi citit bine.

Dacă stăm să privim calandrul, Renault ar putea avea un as în mânecă dacă va folosi măcar în parte grila cu trei jumătăţi de romb integrate, grila ce ar veni de minune pe oferta sa din zona de sus a gamei. Linia laterală nu poate prezice vreun model de serie, însă ar fi interesant dacă Renault va găsi o soluţie de mascare a montanţilor faţă care să „cureţe” designul maşinilor sale viitoare, similar cu ceea ce ne arată conceptul.

Câteva detalii tehnice: DeZir este propulsat de un motor electric montat într-o poziţie mediană-spate, pentru a optimiza repartiţia masei pe punţi. Acesta este cuplat cu o baterie litiu-ion ce furnizează 24kW/h şi are o autonomie de 160km. Motorul dezvoltă 150CP şi un cuplu de 226Nm, în timp ce bateria poate fi încărcată ori de la o priză obişnuită (în 8 ore), ori de la o priză de curent de 400V (bateria ajunge la 80% din capacitate în 20 de minute), ori poate fi schimbată rapid la o staţie de benzină (ca să zicem aşa), cu o alta proaspăt încărcată, datorită sistemului Quick Drop implementat de Renault.

Datorită corpului din Kevlar şi materiale compozite, greutatea maşinii este redusă (830kg), iar coeficientul aerodinamic Cd este de 0.25. Rezultatul? 0-100km/h se fac în 5 secunde, în timp ce 0-50km/h se ating în 2 secunde! Viteza maximă este de 180km/h. Evident, energia frânării se recuperează, maşina fiind gândită special pentru a accentua abilităţile Renault în domeniul soluţiilor eco.

Vom vedea maşina live la Salonul Auto de la Paris 2010, până atunci putem doar să ne întrebăm: oare ce ne pregăteşte Renault pe baza lui DeZir? 🙂

Cele mai citite

Vremea se răcește semnificativ și devine instabilă în Capitală: Averse torențiale și descărcări electrice

Potrivit prognozei speciale emise de Administrația Națională de Meteorologie (ANM), vremea în Capitală se va schimba radical în ziua de duminică. Se așteaptă o...

Liderul Hezbollah, Hassan Nasrallah, eliminat de armata israeliană într-un atac aerian

Armata israeliană a anunțat sâmbătă că l-a eliminat pe liderul mișcării islamiste Hezbollah, Hassan Nasrallah, în urma unui atac desfășurat vineri asupra cartierului general...

Echipele Apa Nova, pregătite să intervină în caz de posibile acumulări de apă

Ca urmare a avertizărilor meteorologice emise de Administrația Națională de Meteorologie, care preconizează ploi abundente în zilele următoare, inclusiv în Municipiul București, există riscul...
Ultima oră
Pe aceeași temă