În 2011, în Formula 1 va intra în vigoare un nou regulament tehnic pentru Campionatul Mondial. Potrivit realitatea.net, printre cele mai importante modificări ale regulamentului tehnic din Formula 1, care va funcţiona începând cu ediţia 2011 al Campionatului Mondial, se numără renunţarea la sistemul F-Duct şi la difuzorul dublu, precum şi revenirea la sistemul KERS.
F-Duct şi difuzorul dublu au fost introduse în ultimii doi ani, însă din sezonul viitor ele vor fi interzise, la fel ca orice sistem, dispozitiv sau procedeu care foloseşte mişcarea pilotului pentru a schimba caracteristicile aerodinamice ale monopostului. Din 2011 se va folosi din nou sistemul KERS, pentru recuperarea energiei cinetice, la care echipele au renunţat de comun acord în 2010. Inginerii constructorilor vor trebui să găsească un loc potrivit pentru acest dispozitiv, după ce, în urma interzicerii alimentării cu combustibil în timpul curselor monoposturile au fost dotate cu rezervoare mai mari. O soluţie ar putea fi creşterea dimensiunii monoposturilor.
De asemenea, FIA a decis să ridice cu 20 de kilograme limita de greutate a monoposturilor, până la 640 de kilograme. Aceasta măsură vine în sprijinul piloţilor mai grei, în cazul cărora se întâmpinau dificultăţi în găsirea unei distribuţii optime a greutăţii în maşinile echipate cu sistemul KERS şi din acest motiv ei renunţau să-l mai folosească. Rolul KERS este de a stoca energia rezultată din procesul de frânare a monoposturilor, energie ce va putea fi folosită apoi în timpul depăşirilor.
Tot pentru a stimula depăşirile, FIA le oferă din sezonul viitor piloţilor posibilitatea de a modifica geometria aripii spate. Acest lucru va putea fi făcut numai când un pilot se va afla la mai puţin de o secundă în spatele altuia în zone prestabilite ale circuitului, iar sistemul va fi dezactivat în momentul în care sunt folosite frânele. Aripa ajustabilă nu va fi obligatorie, dar cei care vor opta pentru ea o vor putea folosi şi la antrenamente, şi în calificări. Aripa frontală mobilă, folosită în acest an, va fi interzisă. Din 2011, pentru cel puţin trei ani monoposturile de Formula 1 vor fi echipate cu pneuri Pirelli, după ce Bridgestone a decis să pună capăt contractului.