O premiera absoluta in razboiul national impotriva taxei de prima inmatriculare s-a inregistrat la Iasi. Conducerea Regiei de Transport Iasi s-a adresat judecatorilor Tribunalului cerand sa oblige Prefectura Iasi sa inmatriculeze 20 de autobuze fara plata taxei speciale de inmatriculare. Daca pana in prezent, doar persoanele fizice s-au adresat instantelor pentru a suprima taxa de prima inmatriculare, la Iasi, in premiera, o institutie a statului se revolta impotriva acestei taxe. Conducerea RATP Iasi, prin directorul general Maricel Gherca, le-a cerut judecatorilor sa oblige Prefectura Iasi, prin Serviciul Public Comunitar Regimul de Permise de Conducere si Inmatriculare, sa permita introducerea in circulatie a 20 de autobuze Renault 312 fara plata taxei speciale de inmatriculare.
Totodata, regia a mai solicitat Tribunalului Iasi ca, pe calea ordonantei presedintiale, sa oblige acelasi serviciu la inmatricularea "vremelnica" a autobuzelor pana la solutionarea irevocabila a primei cereri. "RATP a achizitionat 20 de autobuze urbane scoase din folosinta regiei de transport din Paris. Autobuzele au fost cumparate de la societatea franceza INFINE. Am fost constransi sa achitam taxa speciala pentru primul lot (10 autobuze livrate in octombrie 2007 – n.r.), deoarece numai in acest mod le-am putut inmatricula spre a le folosi in transportul in comun. Valoarea totala pe care am achitat-o cu titlu de taxa speciala a fost de 567.098,50 de lei", a declarat Maricel Gherca, subliniind totodata ca va promova o actiune separata in instanta, in vederea recuperarii acestei sume. Daca statul roman nu va da curs acestor cereri, conducerea regiei este hotarata sa mearga pana la capat. "Vom sesiza Comisia Europeana privind gravitatea situatiei. Mai mult, toate autobuzele au fost modificate si dotate cu filtre Eminox, respectandu-se astfel norma de poluare Euro 3. Autoritatile din Iasi nu recunosc faptul ca autobuzele respective au Euro 3, din cauza ca au un tip de motor mai vechi.
Vehiculelor li s-au facut imbunatatiri si in Comunitatea Europeana sunt recunoscute ca avand Euro 3. Zilele acestea vom primi de la Regia de Transport din Paris toate documentele care sa precizeze nivelul noxelor emise de vehicule si le vom prezenta in instanta", a precizat directorul Regiei de Transport Iasi. Autobuzele frantuzesti au avut parte numai de peripetii de la sosirea in Romania. Ele au fost sechestrate de Directia de Finante, chiar daca nu au fost achitate integral, RATP fiind obligata sa plateasca si taxa de prima inmatriculare, concomitent cu aceste masuri. Tribunalul Iasi a amanat dezbaterile in acest caz unic de revolta impotriva taxei pentru data de 10 aprilie.