O reclama a firmei Cosmote a gasit de cuviinta sa modifice proverbele, deformandu-le sensul atribuit de-a lungul vremii de traditie: "Vorba scurta saracia omului" vrand sa spuna ca daca vorbesti mult, Cosmote te rasplateste (iti da minute in plus). Proverbul pastrat de traditie are miez, daca vorbesti mult, nu mai ai timp sa muncesti, asa ca ramai sarac. Cel al Cosmote indeamna la lene, la palavrageala, doar ca sa-si laude marfa.
Reclama de la Peugeot vine cu o observatie inteligenta: "Intr-o singura secunda, o pasare colibri bate din aripi de 25 de ori", intr-adevar instructiv, dar spune mai departe "in aceeasi secunda senzorii Peugeot…", mai corect ar fi fost, tot intr-o secunda, pentru ca nu se refera neaparat la aceeasi secunda, ci la aceeasi unitate de timp.
Intr-o prezentare a cafelei din Brazilia, se spune ca daca "pentru noi cafeaua este o fantezie sau chiar o necesitate, pentru brazilieni este mult mai mult." Ce o fi mai mult decat o necesitate? Poate un viciu, dar cu siguranta nu la asta se refera reclama!
N-ar strica sa se acorde mai multa atentie formularilor.