Spectacolul, cu o distribuţie de excepţie şi o poveste cutremurătoare, este promovat cu o ofertă de un bilet pentru două persoane. Regizorul Sorin Misirianţu aduce pe scena clujeană un spectacol de excepţie al trupei din Târgu Mureş. „Butoiul cu praf de puşcă”, de Dejan Dukovski, este o poveste care prezintă destinele unor „oameni obişnuiţi”, destine ce se întrepătrund şi se despart într-o atmosferă tragi-comică şi absurdă, precum şi efectele lor asupra tinerilor în special.
Textul expune cu duritate şi pasiune caracteristicile balcanice ale conflictelor sociale, aici ale războiului din Bosnia-Herţegovina. Violenţă şi situaţii tragice bazate pe forţă, situaţii în care minciuna, ipocrizia, fanatismul constituie terenul fertil pentru manifestările personajelor fantomatice din timpul şi de după războiul iugoslav. „Texul este foarte modern, actual şi prezintă o problemă cu care, din fericire, noi ca naţiune nu ne-am confruntat. Este un subiect grefat pe războiul din Kosovo şi tot ceea ce implică el, de la violenţă fizică până la violenţă de limbaj, şi muzică sârbească”, spune regizorul Sorin Misirianţu.
Spectacolul se caracterizează printr-un ritm tensionat, un joc rapid şi cadenţat în acelaşi timp, prin scenografia simplă şi sobră, în care modernul şi clasicul se împletesc cu o deosebită forţă de sugestie, prin maniera firească şi elegantă a punerii în scenă.
Cu toate că de doi ani se joacă cu sala plină la Teatrul Naţional din Târgu Mureş, reprezentaţia are şanse din ce în ce mai mici să se joace la Cluj. „Se vând bilete puţine, iar promovarea e foarte slabă. Am decis să facem o promoţie. Pe un bilet pot intra două persoane la spectacol”, spune Misirianţu. Înainte de Cluj, spectacolul s-a jucat la Sibiu, Bucureşti şi Braşov. Pe 8 aprilie, de la ora 19.00, iubitorii de teatru pot urmări piesa pe scena mare a instituţiei clujene.
TRANSFORMARE
Violenţa şi războiul devin artă
Povestea spectacolului începe cu un viol făptuit de doi soldaţi americani (veniţi să pună capăt ororilor) şi continuă cu un şir de agresiuni şi terorizări ce instalează violenţa ca normă de bază a convieţuirii în spaţiul geografic astfel delimitat. Distribuţia este una de excepţie: Costin Gavază, Eduard Marinescu, Ionela Nedelea, Ion Vântu, Mihai Crăciun, Iulian Troja şi Vlad Chica.