Primăria Clujului, împreună cu Regia Autonomă de Transport Călători (RATUC) din oraş, a anunţat că vor fi introduse în circulaţie încă 10 autobuze utilizate, iniţial, de către transportul în comun din Paris. Acestea vor face legătura între cartiere şi zonele industriale din oraş şi au costat, fiecare, câte 19.000 de euro. Au fost plătite încă de anul trecut, astfel că taxele au fost calculate la nivelul din 2010.
Se pregătesc tramvaiele
„Au o durată de viaţă de încă 10 ani de-acum încolo şi am ales să le luăm aşa pentru că, dacă erau noi, costau cu 100.000 de euro mai mult bucata. Sunt dotate cu suspensii hidraulice, cu schimbător automat pentru străzile în pantă şi sunt programate pentru traficul aglomerat din oraş”, a explicat primarul Sorin Apostu. Capacitatea fiecărui autobuz este de 95 de locuri, dintre care 29 pe scaune. De asemenea, pe viitor urmează să fie cumpărate şi câteva garnituri de tramvai, dar doar după ce vor fi reabilitate liniile. Conform lui Apostu, primul tronson de linie va fi terminat în vara lui 2012 şi abia atunci se poate vorbi de noua garnitură de tramvai.