Nu există ţară mai nepotrivită decât Elveţia pentru a testa noul Camaro, mă gândeam în timp ce abordam primele viraje cu noua generaţie a legendarului muscle car american. Şi asta pentru că maşina este foarte lată, în timp ce şoselele montane elveţiene sunt cât se poate de înguste. Şi totuşi nu există ţară mai potrivită decât Elveţia pentru a testa noul Camaro!
Pentru că aici s-a născut Jean Louis Chevrolet, cel care a fondat marca atât de iubită de americani, aflată astăzi într-un plin desant asupra pieţelor europene, lăsate multă vreme de izbelişte. Ultimul foc de tun: aducerea oficială a noului Camaro în Europa. Ce loc mai poate însă găsi în Europa o maşină americană cu un motor de 6,2 litri?
Mister Muscle
Camaro este un cabriolet imens, cu adevărat american, care însă are şi câteva atuuri europene. De afară, este cu certitudine una dintre cele mai spectaculoase maşini care vor rula pe şosele: muscular, cu un calandru uriaş şi o atitudine care întoarce capetele imediat. Înăuntru ai un interior tipic american: butoane imense, scaune late, spaţiu enorm pentru coate, chiar şi în spate este suficient loc pentru doi adulţi, ceea ce nu se prea întâmplă în cabrioletele europene.
Am apreciat cele patru ceasuri analogice care indică temperatura uleiului şi alte informaţii tehnice, capitonarea bordului, calitatea pielii de pe scaune şi confortul auditiv OK pentru un cabriolet. Puncte minus pentru volanul preluat de pe celelalte maşini din gama Chevrolet şi pentru plasticele de pe uşi, iar sistemul audio putea fi mai bun la acest nivel de pretenţii.
Cu herghelia prin Alpi
Cum merge Camaro? La cei 405 CP ai săi (432 în versiunea manuală), dar mai ales la cei 556 Nm cuplu maxim, te-ai aştepta să ai sub tine o bestie de necontrolat. În realitate, Camaro este probabil cea mai cuminte maşină echipată cu un motor V8 de 6,2 litri: porneşte domol de pe loc, bolboroseşte calm pe alei, chiar şi atunci când îl calci pe coadă puţin se avântă cu reţinere către vitezele demne de autostradă – nu e un armăsar nărăvaş, ci mai degrabă un cal de asalt capabil să-şi ţină sub control puterea imensă.
Cutia automată este cheia: dacă mângâi pedala de acceleraţie, maşina se comportă ca mai sus. Dacă o apeşi ceva mai tare, reacţionează încă reţinut, dar te împinge înainte suficient de repede pentru a depăşi civilizat orice, oricând. Dacă însă o apeşi până la capăt, intri în sfârşit în zona celor 5,6 secunde necesare pentru un 0-100 km/h: motorul rage glorios, iar G-urile încep în sfârşit să se simtă.
Odată comutată în modul manual, maşina prinde viaţă şi se transformă mai ceva ca Bumblebee – de aici încep experienţele pentru care ai nevoie mai degrabă de Autobahn sau de şoselele întinse din Dobrogea decât de claustrofobele drumuri elveţiene!
Doar lăţimea şi greutatea maşinii te vor obliga la moderaţie în virajele strânse, pentru a nu mătura traficul din faţă. Nu ai însă ruliu şi nici tangaj, atât datorită roţilor imense pe jante de 20 de inch, cât şi trenului de rulare special adaptat Europei. Nu există senzaţia de barcă pe care te-ai aştepta să o ai din partea unui muscle car. În fine, suspensiile sunt mai degrabă rigide, rămânând însă confortabile pe denivelări, iar consumul e pe măsura puterii: 15,6% în medie în testul nostru.
În concluzie, ai sub tine o maşină care îşi respectă caracterul american: îţi oferă putere nesfârşită, dar nu abuzează de ea, îţi oferă o călătorie confortabilă, dar îţi permite să faci nebunii acolo unde ai suficient loc de desfăşurare; pe scurt, îţi oferă o experienţă americană pursânge. Preţurile în Germania încep de la 44.000 de euro, iar cele din România vor fi anunţate în scurt timp.
Chevrolet Camaro Convertible 6.2 Automatic Motor: 6.162 cmc, benzină
CP: 405/5.900 rpm
Cuplu maxim: 556 Nm / 4.300 rpm
Lungime, lăţime, înălţime: 4.837/1.917/1.378 mm
Greutate la gol: 1.920 kg
Transmisie: automată 6+1
Ampatament: 2.852 mm
Rezervor: 72 litri
Portbagaj: 328 litri
Viteza maximă: 250 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 5,6 s
Consum urban, extraurban, mixt: 18,9%, 9,7%, 13.1%
Emisii CO2: 304g/km
Preţ: 44.000 euro (Germania)