Pufuleţii româneşti ajung, de anul acesta, şi în New York şi Chicago, relatează Mediafax.
Astfel, producătorul pufuleţilor Gusto, compania Phoenixy din Băicoi, estimează pentru acest an o creştere cu 30% a cifrei de afaceri, comparativ cu valoarea înregistrată anul trecut, de 18 milioane euro, pe baza majorării exporturilor, produsele ajungând şi în SUA, în New York şi Chicago.”
Sperăm să obţinem o creştere de 30% faţă de anul precedent şi ne bazăm în mod deosebit pe succesul înregistrat de pufuleţi în exporturi, în ultimii ani, spre deosebire de piaţa internă, care încă stagnează”, a declarat directorul general al Phoenixy, Eliodor Apostolescu.
Astfel, afacerile companiei ar putea depăşi 23 milioane euro.
Phoenixy are 15 tipuri de produse şi o producţie zilnică de peste un million de pungi de pufuleţi, aproximativ 30% fiind livrată la export în peste 20 de state europene, precum Suedia, Germania, Olanda, Spania, Italia, Grecia, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Marea Britanie, Ungaria, Belgia, Ungaria, Croaţia şi Albania, şi în SUA.
„În America avem clienţi în New York, Detroit, Chicago, Atlanta”, a arătat Apostolescu.
El a mai spus că Phoenixy va investi în linii de producţie pentru dezvoltarea de noi sortimente de pufuleţi, fără a preciza suma care va fi alocată.
Luna trecută, compania a anunţat o investiţie de 900.000 de euro în instalarea de panouri fotovoltaice pe acoperişul fabricii din Băicoi, energia produsă astfel urmând să reducă cu 38% consumul de energie convenţională.
În ceea ce priveşte profitul, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice, acesta a fost anul trecut de 7,17 milioane lei (1,65 milioane euro), cu 2,6% mai mare decât în 2011.
Phoenixy este deţinută în proporţii egale de Cătălin Nour şi Eliodor Apostolescu, care ocupă şi poziţia de director general al Phoenixy. Potrivit companiei, Phoenixy ocupă 70% din piaţa locală de pufuleţi.