» Ada Roseti (Alexandra Tiganas) e primul sef al echipei din Romania si unul dintre cei doi din Europa Centrala.
» De la 1 aprilie, postul Discovery Channel are o grila noua, adaptata local.
» Echipa din Romania are libertatea de a gasi programele potrivite pentru publicul de aici.
» Ce face un Channel Manager la Discovery Networks?
»Un Channel Manager este responsabil cu dezvoltarea portofoliului de canale Discovery intr-un anumit teritoriu. Eu ocup aceasta pozitie in Romania si supervizez operatiunile si performanta posturilor pe aceasta piata. Coordonez doua directii principale – una de programare efectiva si una de marketing si PR. In plus, urmaresc sa intaresc perceptia brand-ului Discovery pe piata din Romania. Conduc o echipa formata din doi oameni: Diana Tulbure, numita recent Marketing Manager Romania si Razvan Bors, care este Programme Planer Romania si se ocupa cu pregatirea grilei localizate de programe Discovery Channel, cu plasarea fiecarui program la locul potrivit in grila si cu programarea spoturilor promotionale Discovery in Romania. Pe de alta parte, tin o legatura stransa cu colegii mei din alte tari, in special cu cei din Polonia, Ungaria si cu cei de la Londra. Eu ii raportez direct lui Leszek Zaborowski, Director of Channels pe Europa Centrala, cu sediul in Varsovia. Prin urmare, rolul meu este destul de complex, dar fascinant in acelasi timp. Este prima mea experienta in cadrul unei corporatii multinationale si ceea ce am vazut pana acum mi se pare extraordinar.
» Poti propune emisiuni, poti schimba grila dupa cum consideri necesar?
»Da, pot selecta emisiuni din videoteca Discovery (lista programelor care sunt disponibile). De asemenea, pot solicita si emisiuni noi de la o echipa speciala din Londra, care se ocupa cu toate achizitiile de programe in zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa). De altfel, unul dintre motivele pentru care am intrat in echipa Discovery Networks este faptul ca eu cunosc piata de aici foarte bine. Avand aceste cunostinte si date obtinute in urma cercetarilor, pot selecta programe potrivite pentru telespectatorii romani si le pot programa in functie de preferintele si obiceiurile lor de vizionare. Pe de alta parte, aceasta responsabilitate este si cea mai mare provocare pe care mi-am asumat-o. De la 1 aprilie puteti vedea pe Discovery Channel o grila noua si localizata de programe, adaptata pentru nevoile noastre locale. In functie de modul in care vor reactiona telespectatorii la aceste schimbari, voi modifica din nou si din nou grila pana va ajunge perfecta.
» Pana acum n-a existat un Channel Manager pentru Romania?
»Nu, aceasta pozitie a fost creata in urma unor reorganizari din cadrul companiei, ce au avut loc anul trecut. Pentru a se dezvolta in continuare si pentru a implementa urmatorii pasi din strategia de localizare, Discovery a decis sa suplimenteze echipele locale, raspunzand astfel mai bine nevoilor telespectatorilor.
» Cati Channel Manageri exista in Europa Centrala?
» Pentru Discovery Networks, Europa Centrala este formata din trei piete: Polonia, Ungaria si Romania. Exista un Channel Manager pentru Polonia si Ungaria, si unul separat pentru Romania – eu.
» Ce echipa are Discovery in Romania?
» Echipa Discovery din Romania este compusa din mai multe departamente: Departamentul de Programe, cel de Vanzari Publicitate si cel de Vanzari catre companiile de cablu si satelit. In acest moment, exista opt oameni care lucreaza in birourile noastre din Bucuresti.
» Veti face si productie de documentar?
» Discovery este un canal de televiziune international care ofera programe de calitate, despre povesti universale, care se adreseaza telespectatorilor din toata lumea. Prin urmare, pentru noi, cel mai important lucru este povestea insasi, nu neaparat locul de productie. Deja am difuzat de cateva ori programe cu subiecte din Romania, cum ar fi "True Horror" cu Anthony Head sau "Tumoarea de 72 de kg". Suntem in continuare deschisi la idei de interes general, care sa aiba elemente originale locale. Dar vom produce cu siguranta programe scurte locale – de 3-5 minute – care sa aduca subiecte si tematici specifice Discovery pe teritoriul nostru.
» Difera publicul din Romania de publicul din alte tari?
» Discovery atrage in general un public mai pretentios, format din persoane curioase, care vor sa descopere cat mai multe despre lumea care le inconjoara si care vor sa-si largeasca orizonturile. Publicul-tinta al postului Discovery Channel il reprezinta barbatii tineri, iar brandul si continutul programelor reflecta acest lucru. Abordarea este aceeasi in toata regiunea Europei Centrale. Ceea ce difera pe fiecare piata sunt preferintele si obiceiurile de vizionare sau motivatia telespectatorilor.
» Ce te gandesti sa faci pentru cresterea cotelor de audienta?
» Sa programez emisiunile cele mai cautate de public, la orele la care le poate urmari cel mai bine. Sa aduc cat mai mult Discovery in atentia publicului si sa aduc posturile cat mai aproape de telespectatori. Vreau sa cresc vizibilitatea Discovery atat prin campanii de marketing, cat si prin proiecte neconventionale si prin implicarea in evenimente relevante pentru valorile companiei.
» Ce le recomanzi telespectatorilor dintre noile programe de pe canalele Discovery?
» Portofoliul de canale Discovery ofera o varietate de programe interesante si bine gandite. Discovery Channel, postul stindard al companiei, este locul unde oricine poate gasi ceva captivant, incepand cu "Stiluri de lupta" – un program perfect pentru publicul nostru tinta (barbatii ti-neri), pana la programe despre tehnologie, povesti adevarate sau tehnici de supravietuire, care se adreseaza unui public variat. Cu toate acestea, prima mea recomandare este programul care, din datele pe care le avem, este si cel mai apreciat: "Cum se fabrica". Este o idee foarte simpla, iar fascinatia acestor programe vine exact din simplitatea executiei. Intr-o jumatate de ora, programul ofera segmente de 4-5 minute in care arata clar, curat si explicit cum se produc lucruri cat se poate de diverse, de la cutia de chibrituri la carburatorul de masina si de la covrigei la mingea de golf. O alta noutate care merita toata atentia este "Turul Discovery", din fiecare weekend, care cuprinde programe cu subiecte din istorie, geografie, stiinte naturale, dar tratate in maniera moderna cu care v-a obisnuit deja canalul.
La toamna, pe piata din Romania vor aparea doua posturi noi, The History Channel si The History Channel HD, iar in 2009 alte doua posturi care sunt, de asemenea, detinute de Zonemedia Networks. E vorba de Biography Channel si Crime &Investigation. Andreea Dobrica, PR Manager Zonemedia Networks, a declarat pentru Mediafax ca in prezent se poarta negocieri cu operatorii de cablu pentru distributia primelor doua, dar n-a precizat despre care societati de cablu e vorba.