Preşedintele Consiliului Judeţului (CJ) Tulcea, Horia Teodorescu, a început demersurile pentru aprobarea proiectului drumului expres Constanţa – Tulcea – Brăila – (Galaţi) – Focşani, care ar urma să lege Moldova de litoral.
Teodorescu a trimis la Ministerul Transporturilor o adresă prin care a solicitat includerea acestui proiect în strategia de dezvoltare a reţelei căilor rutiere. Preşedintele CJ Vrancea, care este şi preşedintele Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România (UNCJR), Marian Oprişan, a anunţat că susţine realizarea drumului expres şi a solicitat, la rândul său, susţinerea Ministerului Transporturilor pentru realizarea acestei investiţii.
În adresa transmisă la minister, Horia Teodorescu s-a referit la avantajele realizării acestui proiect regional: „În scopul dezvoltării sustenabile a judeţului Tulcea, precum şi pentru punerea în valoare a potenţialului şi resurselor naturale ale acestuia, a fost identificată, ca oportunitate de dezvoltare, conectarea la coridoarele importante de transport rutier şi naval. În urma unei analize realizate la nivelul situaţiei economico-sociale, atât a judeţului Tulcea, cât şi a judeţelor învecinate, Vrancea, Galaţi, Brăila şi Constanţa, a reieşit faptul că realizarea acestei propuneri ar veni şi în sprijinul rezolvării necesităţilor acestora, asigurând dezvoltarea întregii zone. Astfel, întreaga regiune de Sud-Est a României este o zonă cu un potenţial de trafic ridicat, atât pentru mărfuri, cât şi pentru persoane”, se spune în addresa CJ Tulcea.
Un drum strategic
În fundamentarea proiectului sunt luate în calcul şi oportunităţile de racordare a regiunii la Coridorul 9 Pan-European şi Autostrada A2: „Este prioritar ca această regiune să fie conectată la două coridoare de transport rutier, Coridorul 9 Pan-European şi Autostrada A2, prin realizarea drumului express Focşani – Tulcea – Constanţa, asigurându-se, astfel, accesul rapid la obiectivele turistice şi economice ale regiunii şi deschizând, totodată, drumul către Sudul Europei şi Asia, respectiv Bulgaria, Turcia, Grecia, precum şi către Europa de Nord-Est, respectiv Ucraina, Moldova, Rusia, Bielorusia”, se mai arată în adresa transmisă la Ministerul Transporturilor. Proiectul ar fi prioritar pentru România şi dacă acest drum va fi interconectat şi cu punctul de trecere a frontierei de la Isaccea la Orlovka.
Ar contribui la dezvoltarea economiei şi turismului
Între argumentele construirii drumului expres se află şi cele de natură economică.
În acest context sunt menţionate obiective economice care ar beneficia de existenţa drumului expres, cum ar fi platformele industriale, şantierele navale, porturile şi giganţi industriali precum ArcelorMittal, Feral şi Alum. Sunt menţionate şi obiectivele turistice care prin contruirea acestui drum ar contribui la dezvoltarea turismului în Regiunea de Sud-Est: litoralul Mării Negre, Delta Dunării, Complexul lagunar Razim-Sinoe, Parcul Naţional Munţii Măcinului şi Carpaţii de Curbură.
Proiect susţinut de cinci consilii judeţene
Potrivit lui Horia Teodorescu, proiectul are susţinerea preşedinţilor consiliilor judeţene din cele patru judeţe: „Vă rugăm să consideraţi instituţiile CJ Tulcea, CJ Vrancea, CJ Brăila, CJ Galaţi şi a CJ Constanţa, semnatari ai acestui document de intenţie, drept parteneri credibili care pot să susţină instituţional orice demers făcut de către dumneavoastră în scopul realizării acestui deziderat extrem de important pentru întreaga regiune”, se spune în adresa CJ Tulcea.