Clientii Congaz isi vor putea vizualiza facturile pe internet. De asemenea, in cazul in care un constantean doreste sa se branseze la reteaua de gaze, va sti in orice moment in ce stadiu se afla cererea sa. Acestea si multe altele sunt noutatile pe care societatea le aduce prin implementarea unui Sistem Informatic Integrat, in valoare de aproximativ un milion de euro.
Congaz SA a finalizat, impreuna cu Siveco Romania, implementarea Sistemului Informatic Integrat pentru managementul activitatilor din cadrul companiei. Astfel, compania si-a atins unul dintre principalele obiective organizationale, respectiv eficientizarea activitatilor din cadrul companiei, care va contribui in special la cresterea calitatii serviciilor destinate clientilor sai. Printre atuurile sale amintim rapiditatea in solutionarea cererilor de racordare la sistemul de distributie a gazelor naturale, urmarirea costurilor si a situatiei financiare a clientului prin utilizarea internetului si asigurarea mentenantei retelei de distributie si a instalatiilor de utilizare in conditii de siguranta si la termenele reglementate. Potrivit lui Augustin Oprea, directorul general al Congaz, valoarea proiectului nu este inca fixata, dar se apropie de un milion de euro. Prin noul soft sunt acoperite toate domeniile companiei, de la intrarile in magazie la facturare, de la kilometrii parcursi de un automobil pana la reparatiile acestuia. Augustin Oprea a declarat ca proiectul are ca efect cresterea productivitatii, pe care o estimeaza la 20-25%. Asteptarile programului se leaga, pe langa controlul operativ al costurilor, si de operarea facila si coerenta a datelor.
Reteaua de gaze se extinde
Directorul general al Congaz a precizat ca lucrarile de investitii derulate in prezent vizeaza localitatile Lumina si Negru Voda, precum si municipiul Mangalia (incepand din toamna), inclusiv statiunile din sud. „Sunt programe care se dezvolta in acest an si care vor continua in anii viitori, urmand ca din 2007 sa incepem, printre altele, Eforie Sud, Eforie Nord, Techirghiol”, a precizat acesta.
Reteaua de gaze se extinde cu repeziciune si in orasul Constanta. In prezent, lucrarile se deruleaza in zona intersectiei bulevardelor Bratianu cu Lapusneanu si inainteaza catre Zona Far. In curand vor incepe lucrarile si la Kilometrul 4-5, care vor fi finalizate in acest an. Anul viitor se va intra in forta pe bulevardul Bratianu, pana spre iesirea din Bucuresti. Orasul Ovidiu a fost finalizat, se mai executa lucrari numai la cererea unor locatari de pe strazi care nu au fost incluse initial in program, Medgidia este in curs de finalizare, iar in Navodari extinderea retelei este in executie. „Pe termen lung, dorim realizarea retelelor in toata zona de sud a litoralului si spre Basarabi”, a precizat Augustin Oprea. Investitiile necesare numai in anul acesta se ridica la 330 miliarde de lei vechi. La ora actuala, Congaz are 13.500 de clienti casnici, urmand ca pana la finele lunii decembrie numarul acestora sa depaseasca 15.000. Potrivit estimarilor companiei, in anul 2015 numarul clientilor casnici va fi de 51.400.
Clientii fug de plata on-line
Toti clientii Congaz vor beneficia de imbunatatirea serviciilor prin implementarea acestui sistem integrat. Din pacate, multi sunt reticenti la tehnica moderna. Chiar daca platile se pot face in prezent prin internet, din numarul total de clienti mai putin de 150 au ales aceasta modalitate. Pentru a stimula plata on-line, preferata de companie, Augustin Oprea a anuntat derularea in prezent a unui program in valoare de 92 de miliarde de lei vechi, prin care clientii isi vor putea deschide gratuit conturi la o anumita societate comerciala.