La Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură (CINA) Constanța a avut loc dezbaterea „Constanța – un port prea îndepărtat”, organizată de Constanța Port Business Association și Liga Navală Română, pe tema Masterplanului Portului Constanța.
Potrivit unui comunicat al CINA Constanța, „stakeholder-ii Portului Constanța au fost invitați să răspundă la întrebarea: Portul Constanța, poarta de est a Uniunii Europene, asset al hinterlandului continentului, oportunitate pentru diminuarea congestiei și a costurilor directe și indirecte ale aglomerării de trafic din Europa de Nord sau o mostră muzeală a organizării infrastructurii portuare a anilor ‘80, teren al ambițiilor politice de nivel local, fără viziune și fără strategie care să-l transforme în platforma intermodală pentru care a fost proiectat?”.
Au participat Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, și Mircea Toader, vicepreședinte al Comisiei de Transporturi a Camerei Deputaților, care au vorbit despre problemele Portului Constanța și modalitățile în care ar putea fi rezolvate. Discuțiile s-au încheiat cu dezbaterea Masterplanului Portului Constanța, elaborat de consultantul Ernst&Young.