1.4 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024
AcasăSpecialPrimărița Firea vă invită să lasați mașinile acasă și să mergeți cu...

Primărița Firea vă invită să lasați mașinile acasă și să mergeți cu tramvaiul-cămin pentru oamenii străzii | OPINIE

Transportul în comun de la suprafață, din București, este o rușine. Lucrurile stau mai bine la Metrou, unde nu există gratuități și e asigurată pază cu agenți. Gabriela Firea a fost foarte vocală în campania electorală când propunea bucureștenilor să-și lase mașinile acasă pentru a merge cu transportul în comun.

După ce a trecut capania electorală, primărița Firea a uitat de toate măsurile propuse pentru modernizarea transportului în comun, măsuri care ar fi trebuit să determine bucureștenii să renunțe la mașini. Ba chiar a ajuns să impună angajaților RATB decizii foarte ciudate și extrem de periculoase pentru cei implicați.

Patru angajați ai Regiei Autonome de Transport București au fost înregistrați vorbind despre o ”circulară” venită de la Primăria Generală condusă acum de primărița PSD Gabriela Firea.


DECIZIE ȘOCANTĂ. Primăria București mută oamenii fără adăpost în mijloacele de transport. Angajat RATB: Avem circulară de la Primărie să lăsăm oamenii străzii să stea în tramvaie, troleibuze, autobuze. RATB își contrazice propriii angajați | VIDEO



Circulara obligă angajații RATB să permită oamenilor străzii să stea în tramvaie, autobuze, troleibuze pe timpul zilei, chiar dacă nu au bilet, indiferent de starea în care se află. Oamenii fără adăpost sunt ținuți în mijloacele de transport și la capăt de linie, în buclele de întoarcere, deși există interdicții legale.

Pur și simplu, deliberat și organizat, mijloacele de transport în comun sunt transformate în centre de zi pentru oamenii străzii. Oameni cu afecțiuni pihice, cu boli contagioase grave, cu o stare igienică deplorabilă care produce disconfort călătorilor. Dincolo de aceste aspecte, se încalcă legea.

Personal am asistat la aplicarea acestei măsuri aberante de ”protecție socială” călătorind într-un tramvai în care aerul era irespirabil, pentru că se mutase acolo un bărbat fără adăpost care era într-o stare gravă. Se plângea că îl doare ceva și avea fața tumefiată, aparent din pricina unor agresiuni.
În orice țară civilizată angajații statului, RATB este om regie de stat, anunțau imediat autoritatea locală responsabilă cu cazurile sociale și persoana aflată în dificultate era dusă într-un centru special pentru îngrijire.

În București angajații statului din RATB sunt obligați, printr-o circulară, ”să nu facă nimic”.

Vatmanilor li se spune chiar, într-o ședință: ”nu vă interesează ce se întâmplă în tramvai. Pe oamenii străzii îi lăsați să stea acolo”.  După ce am publicat articolul cu înregistrările video ale acestor discuții și alți șoferi ai RATB mi-au confirmat pe rețele sociale, în mesaje private, că administrația Firea îi obligă să nu se atingă de oamenii fără adăpost care stau în autobuze, tramvaie sau troleibuze pe tot timpul zilei.

Transormarea mijloacelor de transport în comun în adăposturi de zi este o soluție greșită și chiar scandaloasă din mai multe motive.




Cel mai simplu ține de încălcarea mai multor interdicții impuse prin legea locală care reglementează transportul în comun. Nu ai voie să călătorești fără bilet, nu au voie să ai bagaje sau haine pe tine care emană mirosuri ”care produc neajunsuri altor călători”, nu ai voie să circuli în buclele de întoarcere ale mijloacelor de transport în comun.

Nu poți pune legea între paranteze după cum vrea un primar, fie el și de la PSD. Este un principiu pe care liderii PSD nu au reușit să-l priceapă niciodată și de aceea mulți dintre ei au mari probleme cu legea. Unii condamnați și cu pedespse executate, alții aflați la poarta pușcăriilor. Firea, care s-a mișcat prin PSD ca peștele prin apă, are exact aceeași mentalitate.

Trecând peste deturnarea obiectului de activitate al RATB, de la transport către servicii sociale de cazare, ajungem la bomba epidemiologică amorsată deliberat de administrația Firea.

Studii europene au arătat că incidența de TBC este de 30 de ori mai mare la persoanele fără adăpost decât media normală. Cei care suferă de această afecțiune trebuie tratați în condiții speciale, nu puși să stea în locuri foarte aglomerate. A nevoie de atenție, nu să fie abandonați într-un mijloc de transport în comun.

În plus, alte studii arată că incidența afecțiunilor psihice la persoanele vulnerabile fără adăpost este foarte mare. Din acest motiv, transformarea mijloacelor de transport în centre de zi poate duce la situații extrem de grave. Administrația Firea ține persoanele vulnerabile în condiții care pot oricând degenera în conflicte. Un vatman spunea, în discuția înregistrată video, că ar trebui să facă ordine chiar călătorii.

Adică să se încaiere cu persoane care pot să fie suferinde psihic. Vă dați seama la ce se poate ajunge? Cum poate o administrație normală la cap să producă o astfelde situație? E aberant.

Toate cele de mai sus sunt cu atât mai scandaloase cu cât contribuabilul bucureștean plătește bani grei pentru o structură specială care ar trebui să se ocupe de astfel de cazuri sociale. Peste 13,5 milioane de euro s-au plătit, la nivelul anului 2014, pentru Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București.

Bugetul public alocă bani pentru funcționarea unei instituții care are ca obiect de activitate ajutarea celor fără adăpost, printre altele.
Pe ce se consumă acei bani, dacă persoanele fără adăpost sunt puse să stea în tramvaie?

Pentru ce mai plătim salarii armatei de funcționari și asistenți sociali din această instituție, dacă cei pe care ar trebui să-i ajute sunt puși în brațele călătorilor RATB și sub protecția angajaților regiei de transport?

Are cineva interesul să nu fie oamenii fără adăpost în centrele de zi, pentru a nu se consuma cu ei fondurile alocate funcționării acestora? Dacă milioanele de euro nu-i ajută pe oamenii vulnerabili, unde se duc toți acești bani?




 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă