11.5 C
București
marți, 19 noiembrie 2024
AcasăSpecialPrimăria Galați nu va mai fi „chiriaș“, mutându-se în propriul sediu

Primăria Galați nu va mai fi „chiriaș“, mutându-se în propriul sediu

După ce timp de câțiva ani a „locuit“ cu chirie în propriul oraș, Primăria Galați va avea, în sfârșit, un nou sediu, care, prin dotări și arhitectură, va fi printre cele mai moderne sedii administrative din țară.

De peste un secol, Primăria Galați avea propriul sediu, în Palatul Lambrinidi, de pe str. Domnească nr. 51, imobil cumpărat de municipalitate în 1907, dar, deși a dovedit proprietatea asupra imobilului iar proprietarul conjunctural a imobilului, CFR-ul, nu a putut dovedi contrariul, primăria nu a reușit să obțină retrocedarea. Sentința decisivă a fost pronunțată de judecătorul Florin Costiniu, ulterior arestat într-un caz de corupție. În 1967, când a avut loc un accident de cale ferată, autoritățile comuniste au luat decizia înființării la Galați a unui centru de monitorizare a traficului feroviar, iar în acest context Palatul Lambrinidi a fost repartizat Regionalei CFR Galați. 

Primăria a fost mutată în clădirea „Grand Hotel“, naționalizată în anii ʹ50 și care fusese primul sediu al Securității, apoi sediu al Partidului Muncitoresc Român, din 1968 devenind Consiliul Popular al Municipiului Galați. Moștenitorii familiei care deținuse “Grand Hotel“ au obținut retrocedarea imobilului și de atunci primăria a fost nevoită să plătească o chirie, care acum este de 16.000 euro/lună. Din alternativele pe care municipalitatea le avea la dispoziție, primarul Marius Stan a ales preluarea și transformarea în sediu administrativ a unei structuri de beton de lângă Prefectura Galați. Acolo ar fi trebuit să fie sala de ședințe a Județenei PCR Galați, dar construirea „fabricii de aplauze“ – cum îi spuneau gălățenii, a fost sistată după revoluție. Prin hotărârea nr 431/04.10.2013, consiliul municipal a alocat 49 de milioane de lei, fără TVA, pentru construirea noului sediu și dotări, iar primăria a lansat pe SEAP procedura de selectare a firmei care va executa lucrările, noul sediu urmând să fie inaugurat în primăvara lui 2016.

Primăria ar putea avea un campus administrativ

Primarul Galațiului inten­țio­nează să preia și locul Cristal, o clădire de birouri administrată de Prefectura Galați, pentru a înființa un campus administrativ al municipalității. „Noul sediu al primăriei va avea cam tot ce îi trebuie, dar vrem să mai adăugăm și Blocul Cristal. Deocamdată avem discuții cu Prefectura și cred că ne vom înțelege, pentru că vrem să îl preluăm noi, să îl «îmbrăcăm» în sticlă, să realizăm și o pasarelă de trecere și astfel să mai avem un sediu de birouri, pentru că vrem să comasăm aici toate birourile municipalității, să nu le avem împrăștiate în mai multe sedii. În plus, dacă vom lua și clădirea de pe Domnească nr. 51, Palatul Lambrinidi, care a fost sediul Primăriei, acesta va fi fie un sediu de protocol, când primăria are oaspeți și tot acolo să fie și Starea Civilă“, ne-a declarat Marius Stan.

Un sediu administrativ foarte modern

Potrivit proiectului, noul sediu al Primăriei Galați va avea parter și trei etaje. La parter vor fi amenajate birourile care implică lucrul direct al funcționarilor cu publicul, respectiv un birou pentru audiențe, biroul pentru obținerea certificatelor de urbanism și autorizațiilor de construire, un birou pentru relații cu colaboratorii, biroul unic, registratura etc. Holul principal este organizat sub forma unui atrium, un spațiu deschis de la parter până la ultimul nivel. Întregul hol, de la parter până la ultimul etaj, va fi iluminat natural prin fațada de sticlă dinspre strada Domnească. În spațiul atriumului vor fi instalate două ascensoare panoramice care vor face legătura între parter și etajele superioare. La subsol va fi amenajată o „cafeteria“. Va fi amenajată și o sală polivalentă cu 120 de locuri, în care vor fi organizate ședințele consiliului municipal sau alte evenimente organizate de primărie. La sala polivalentă va fi amenajată și o lojă pentru jurnaliști și gălățenii care vor dori să asiste la ședințele consiliului. În clădire va fi implementat un sistem de cablare pentru transmisii de voce și date cu mare viteză de transmisie.

Gălățenii nu vor mai fi nevoiți să își piardă vremea la cozile de la ghișeele municipalității, grație introducerii unui sistem de ticketing pentru numere de ordine, așa cum funcționează în unele sedii bancare. Interacțiunea funcționarilor primăriei cu publicul se va face prin intermediul biroului unic, care va funcționa la parter. Sistemul de ticketing cu număr de ordine este o soluție de gestionare a numărului de persoane, în scopul reducerii substanțiale a cozilor și a timpului de așteptare a celor care se adresează unui anumit serviciu. Sistemul este compus dintr-un dispersor de tichete cu display
touch screen și un pachet software specializat, completat cu aplicații de afișare a numărului tichetului și a altor informații utile, la care se adaugă o aplicație prin care funcționarii pot gestiona tichetele, adică pot chema petenții sau îi pot orienta spre un anumit ghișeu.

NOUTATE

Parcare subterană automatizată

La subsolul sediului primăriei va fi amenajată și o parcare subterană pentru 96 de autoturisme, accesul în aceasta făcându-se prin strada Cuza Vodă. Ieșirea din parcarea subterană se va face pe latura de nord, dinspre Blocul Cristal. Parcarea subterană va fi organizată pe cinci semi-nivele. Va funcționa și un sistem de gestionare automată a locurilor de parcare, al cărui rol va fi să monitorizeze și să afișeze în timp real situația locurilor de parcare disponibile, pentru fluidizarea traficului și prevenirea blocajelor. Acest sistem este compus din senzori care detectează prezența mașinilor și comunică prin wireless cu dispozitive de tip “relay node“, toate datele fiind concentrate într-un “data colector“, care furnizează datele unui calculator pe care rulează aplicația specializată de gestionare a locurilor de parcare disponibile. De la acest calculator datele sunt transmise prin wireless la două display-uri pe care vor fi afișate locurile de parcare disponibile.

Primaria Galați va mai fi „chiriașă“ la „Grand Hotel“ încă un an și jumătate 

Cele mai citite

1.000 de zile de război pe scară largă între Rusia și Ucraina

Pe clădirile UE au fost proiectate imagini cu steaguri ucrainene, un omagiu adus apărătorilor țării Liderii, oficialii și diplomații occidentali au marcat cele 1.000 de...

1.000 de zile de război pe scară largă între Rusia și Ucraina

Pe clădirile UE au fost proiectate imagini cu steaguri ucrainene, un omagiu adus apărătorilor țării Liderii, oficialii și diplomații occidentali au marcat cele 1.000 de...

Avem 40.000 de joburi neocupate și 451.000 de șomeri

Piața muncii va fi afectată de îmbătrânirea populației, ponderea celor activi, de peste 65 de ani, va depăși 30% în 2035 Numărul locurilor de muncă...
Ultima oră
Pe aceeași temă