3.3 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialPolitia Rutiera Ialomita functioneaza pe schema din 1992

Politia Rutiera Ialomita functioneaza pe schema din 1992

» De mai bine de 15 ani, institutia nu a mai angajat nici un om in plus.

» Politistii spun ca abia fac fata traficului din timpul verii.

Pentru politistii rutieri din Ialomita, jumatatea lunii septembrie inseamna timpul bilantului. Pentru multi, sezonul estival inseamna munca in plus, de multe ori pe aceiasi bani. Aceasta este si povestea oamenilor legii din Ialomita. Politia Rutiera Ialomita are aceeasi schema de personal din 1992-1994. De atunci, nu au mai fost angajati oameni, desi volumul de munca a crescut simtitor. "Aceasta schema nu a mai fost modificata de mai bine de 15 ani, desi parcul auto si infrastructura rutiera s-au dezvoltat foarte mult", a declarat Calin Mandica, adjunctul IPJ Ialomita.

60 de politisti la 1.300 km
In ultimii ani, numarul autoturismelor a crescut simtitor. Politistii ialomiteni abia daca fac fata avalansei de masini. Lucreaza in ture dese, chem ajutoare de la politia rurala, dar tot nu reusesc sa acopere necesarul. S-au plans de multe ori la sefi, iar sefii la minister de aceasta situatie, dar totul a ramas la nivel de promisiune. Sezonul estival inseamna un plus de munca pentru oamenii legi. Asta pentru ca, vara, Ialomita este unul dintre cele mai tranzitate judete.
"Ne rugam de ei sa vina, sa stea peste program. Practic, ne rugam de ei, pentru ca parghii legale nu avem. Sunt si ei oameni, au dreptul la libere, dar nu avem ce face. Le dam si noi premiere pentru a-i stimula. Dar avem si cazuri care nu inteleg situatia si nu vin", a adaugat comisarul Calin Mandica.

Practic, comisarul recunoaste ca trebuie sa ii convinga pe fiecare dintre politisti sa stea mai mult timp la munca, sa puna practic familia pe locul 2. Pentru politistii ialomiteni, importante nu sunt sanctiunile, ci actiunile de prevenire, prin care incearca sa ii disciplineze pe soferi. Dar acest lucru e tot mai greu…
Practic, in Ialomita, 60 de politisti trebuie sa "pazeasca" aproximativ 1.300 km. Totodata, oamenii legii trebuie sa supravegheze si o portiune destul de mare din DN2 de la Sinesti pana la Ciorcarlia. In zona se actioneaza cu doua echipaje, in doua schimburi. Politistii sunt dotati atat cu camera fixa, cat si cu camera mobila pentru depistarea vitezomanilor.
"In 2008 se implineste un an de cand am inceput discutiile pentru un parteneriat pentru prevenirea si monitorizarea traficului pe DN2. in parteneriat cu IRSA.
Putem sa spunem ca deja se tiparesc primele 10.000 de procese-verbale de contraventie. In total, noi am procesat in jur de 35.000 de procese-verbale, din camerele fixe si mobile", spune comisarul Mandica.

DN2, drumul mortii
Politistii ialomiteni se plang ca tot mai des se confrunta cu accidente cu victime sau chiar cu morti, si ca de vina sunt pietonii. Evident, de parca nu ar fi fost suficient, aici se adauga si viteza cu care soferii circula.
In aceasta vara, in Ialomita au fost cazuri in care au murit persoane chiar langa trecerea de pietoni. "In Slobozia am pus treceri de pietoni dese tocmai pentru a evita astfel de incidente tragice. Dar pietonii sunt tot mai indisciplinati. Discutam permanent cu autoritatile locale pentru montarea unor sensuri giratorii sau a altor sisteme pentru a limita viteza.
Totusi, accidentele de pietoni sunt inregistrate mai mult in zona rurala, intre localitati. Multi erau in stare de ebrietate", a declarat adjunctul IPJ Ialomita. Situatia este cu atat mai critica cu cat anul trecut Ialomita a inregistrat cel mai mare numar de morti pe DN2, iar cele mai multe incidente au fost in zona Ciorcarlia-Cotorca.
Politistii ialomiteni spera ca o data cu trimiterea proceselor-verbale de contraventie soferii sa circule cu prudenta si sa nu mai existe atat de multe accidente.

» Fara spaga?!
Comisarul Calin Mandica nu s-a ferit sa vorbeasca si despre mica coruptie si despre atentiile oferite politistilor de la Rutiera pentru a fi mai indulgenti cu soferii vitezomani. "Daca prind pe vreunul ca da, in trafic, telefonul sa vorbeasca vreun sofer cu mine sau cu altcineva din IPJ Ialomita, a doua zi nu mai lucreaza la Politia Rutiera. Sa isi faca datoria. Nu admit asa ceva. Au fost situatii in care am fost amenintati si injurati. Chiar si eu am fost tinta acestora. Am avut acum ceva timp, in zona Urziceni, o astfel de situatie", a declarat adjunctul IPJ Ialomita. Cu toate acestea, conducerea politiei ialomitene recunoaste si se plange de faptul ca lucratorii de la Rutiera au salarii mici, in jur de 1.300-1.400 lei pe luna, si spune ca acest lucru ii poate face coruptibili.

Cele mai citite

Călin Georgescu, surpriza primului tur, a alergat sub radar

Creșterea spectaculoasă din sondaje din ultimele săptămâni a fost consolidată, în ciuda controverselor legate de campania sa pe rețelele sociale Călin Georgescu, unul dintre cei...

Rezultate fără precedent în istoria prezidențialelor din România

Independentul Călin Georgescu dă peste cap sondajele și campaniile tradiționale, surclasând toate partidele După numărarea a 95% din secțiile de votare, rezultatul este unul pe...

Mircea Geoană se retrage din politică: Cred că trebuie să îţi pui ghetele în cui, într-un anumit moment

Geoană a subliniat că votul exprimat reflectă o "furie" împotriva sistemului actual de partide Candidatul independent la alegerile prezidențiale, Mircea Geoană, a reacționat duminică seară...
Ultima oră
Pe aceeași temă