6.7 C
București
marți, 24 decembrie 2024
AcasăSpecialPodul Grant a suferit deteriorari importante din cauza infiltratiilor

Podul Grant a suferit deteriorari importante din cauza infiltratiilor

Lucrarile de mantuiala efectuate la hidroizolatia podului Grant, precum si faptul ca in ultimii ani nu s-au realizat reparatiile curente si nici cele periodice au dus la deteriorari importante ale constructiei. Din aceasta cauza, municipalitatea a decis sa reabiliteze podul si sa refaca tot ce a fost construit gresit sau nu a fost intretinut corespunzator in ultimii 20 de ani.
Pe 15 septembrie va avea loc licitatia pentru desemnarea firmei care se va ocupa de lucrarile care vor incepe in primavara anului viitor. Pana acum, au cumparat caietul de sarcini 10 firme interesate sa efectueze reabilitarea podului. Este vorba despre lucrari de reparatii la infrastructura, la rezistenta si tencuiala stalpilor de sustinere care vor fi imbracati in beton, refacerea hidroizolatiei in zona gurilor de scurgere. Muncitorii vor construi hidroizolatia sub calea de rulare a tramvaielor care nu a existat niciodata, desi era prevazuta in proiectul initial de construire a podului in 1980. Nici sub trotuare nu exista hidroizolatie si va fi construita in primavara. Vor mai fi refacute carosabilul si trotuarele, care vor avea covoare asfaltice noi. Muncitorii vor trasa marcajele rutiere si vor instala indicatoarele la finalul lucrarii.

„Puntea sinucigasilor”

Podul Grant a fost construit in 1912, peste calea ferata de la Gara de Nord, dupa cum isi amintesc istoricii Bucurestiului. La acea vreme, era cunoscut drept „puntea sinucigasilor” veniti din toate colturile Bucurestiului. Locuitorii din zona nu recurgeau la aceasta metoda, fiind cunoscuti drept oameni puternici care nu se lasau doborati de viata. Podul Grant, in varianta moderna, cea din zilele noastre, a fost data in folosinta in iulie 1981, iar bretelele de acces un an mai tarziu. Pana in 1992, edilii nu au inclus podul in planul de reparatii, iar intre 1992 si 1994 s-au facut doar carpeli, fara a se executa lucrari de intretinere. In 1994, s-a dat in folosinta calea de rulare pentru tramvaie. O data cu inceperea lucrarilor la statia de metrou de la Crangasi, breteaua din acea zona a podului a fost afectata si reparata apoi in perioada 1992-1994. Pana in anul 2000, nu s-au efectuat lucrari de intretinere si reparatii, dupa cum a precizat Elena Ghineraru, directorul Administratiei Strazilor.

Groapa de gunoi

Inca de la construirea obiectivului in varianta actuala in 1981 si pana in prezent, sub pod a fost o groapa de gunoi unde se aruncau resturi de materiale de constructie si tot felul de deseuri care au degradat dala de beton de sub pod. In 1999 a fost efectuata o expertiza tehnica si au fost recomandate lucrarile necesare la infrastructura si suprastructura, adica sub si pe pod. Prin expertiza, s-au constatat deteriorari importante ale constructiei datorate infiltratiilor produse pe la rosturile de dilatatie, la partea superioara ce au dus la formarea de gropi pe carosabil, degradarea hidroizolatiei, mai ales in zona gurilor de scurgere, unde a fost distrusa. Dupa expertiza din 1999, in urmatorii doi ani, pe rampele de acces la pod s-au facut reparatii. „Pentru orice pod si pasaj exista instructiuni care se dau pentru reparatii si intretinere, cuprinse in Ordinul Administratiei Nationale a Drumurilor nr. 23/26 ianuarie 2001. Astfel, s-a stabilit tipul de lucrari de intretinere care trebuiau realizate. Este vorba despre intretinere curenta pe tot parcursul anului si periodica, intre 15 aprilie-15 octombrie a fiecarui an, dupa un program elaborat pe baza de note de constatare. Acestea erau intocmite de comisiile de revizii periodice speciale sau pe baza documentatiei unitatii de proiectare. Nici reparatiile curente si nici cele periodice nu s-au efectuat”, a declarat Elena Ghineraru, directorul Administratiei Strazilor. Dupa ultima expertiza a podului Grant, IPTANA a intocmit un proiect, la comanda Administratiei Strazilor, pentru reabilitarea constructiei. Desi lucrarile au fost programate initial sa inceapa in aceasta toamna, municipalitatea a decis sa le amane pentru la primavara si sa stabileasca, impreuna cu constructorul, reducerea cat se poate de mult a perioadei de efectuare a reabilitarii. Aceasta a fost stabilita initial la opt luni.

Cele mai citite

România a acordat ajutoare de stat de 1,3 miliarde de euro, între 2019-2023, majoritatea investitorilor fiind străini

Principalele sectoare beneficiare au fost industria auto, tehnologia, industria alimentară, producția ușoară și sectorul medical O analiză publicată de EY România arată că, în perioada...

Drăgușin, vizat în tactica lui Liverpool! Planul lui Arne Slot pentru victoria categorică împotriva lui Spurs

Liverpool a învins Tottenham cu un categoric 6-3 în etapa a 17-a din Premier League, grație unei tactici meticulos pregătite de antrenorul Arne Slot,...

Andrei Ivan, pe cale de a pleca de la Craiova în iarna aceasta. Destinația posibilă și viitorul olteanului

Andrei Ivan ar putea părăsi Universitatea Craiova în această iarnă, iar Turcia ar putea deveni următoarea sa destinație, în ciuda unei perioade mai puțin...
Ultima oră
Pe aceeași temă