12.5 C
București
vineri, 8 noiembrie 2024
AcasăSpecialPiata invatamantului de specialitate, mai larga

Piata invatamantului de specialitate, mai larga

Una dintre principalele modificari aduse de Ordonanta 74 este deschiderea pietei de invatamant de specialitate din Romania. Astfel, mai multe institutii de invatamant superior vor avea dreptul sa pregateasca personal navigant. Vechea Ordonanta 42/1997, modificata si completata in 2004, permitea numai Academiei Navale Mircea cel Batran si Universitatii Maritime Civile sa formeze personal navigant. Ordonanta 74 da insa acest drept tuturor institutiilor de invatamant acreditate de Ministerul Educatiei si Cercetarii. Dupa publicarea legii de aprobare a Ordonantei 74/2006 si a normelor metodologice, reprezentantii Autoritatii Navale Romane vor elabora un regulament pentru brevetarea si certificarea personalului navigant, care va conduce la formarea sistemului de recunoastere a sistemului de invatamant necesar pentru pregatirea personalului navigant. Vestea este foarte buna pentru Universitatea Andrei Saguna, o institutie de invatamant privata in cadrul careia exista o sectie de pregatire a personalului navigant.

Verificari „la sange”

Ordonanta 74 nu lasa lucrurile la voia intamplarii, ci stipuleaza si care sunt modalitatile prin care institutiile de invatamant pot fi controlate. Astfel, ANR va avea dreptul de a efectua controale pentru a verifica modul in care viitorii comandanti de cursa lunga si-au insusit meseria. Inspectorii institutiei vor avea dreptul sa accepte la examinarea pentru brevet sau pentru certificat numai candidatii care prezinta aptitudini reale pentru aceasta meserie.
Ordonanta 74 precizeaza ca personalul navigant roman se poate ambarca si pe nave care arboreaza pavilionul altor state, pe cont propriu sau prin intermediul agentiile de crewing. Acestea trebuie sa fie autorizate si trebuie sa respecte prevederile conventiilor internationale la care Romania este parte. De asemenea, ele trebuie sa constituie o garantie de 100.000 dolari stabilita pentru a asigura plata drepturilor banesti neachitate la termen si cheltuielile de repatriere a membrilor echipajului, in cazul in care proprietarul sau operatorul navei nu isi indeplineste aceste obligatii. De asemenea, agentiile de crewing din statele membre ale Uniunii Europene sau apartinand spatiului economic european si avizate de statul in care isi desfasoara activitatea se supun acelorasi conditii ca si cele din Romania, insa sunt exceptate de la cerinta autorizarii in Romania.

Cele mai citite

Nissan concediază 9.000 de angajați

Nissan a lansat un plan de reformă drastic pentru a depăși dificultățile financiare, care include reduceri de personal (9.000 de locuri de muncă), reducerea...

Experiența câștigă! Irina Begu o învinge pe Anca Todoni și ajunge în semifinalele turneului WTA Cali

Irina Begu, jucătoarea română de 34 de ani, s-a impus în fața tinerei sale conaționale Anca Todoni, în vârstă de 20 de ani, în...

CCR: Elevii din școlile particulare și confesionale au dreptul la burse de merit și de reziliență

Curtea Constituțională a României a stabilit că Ministerul Educației a încălcat legea fundamentală prin eliminarea dreptului elevilor din școlile particulare și confesionale de a...
Ultima oră
Pe aceeași temă