Campania de ajutorare a populației din Nepal, ”Bucurie pentru Nepal”/ ”Joy for Nepal”, inițiată de alpinistul Alex Găvan, a ajuns la jumătatea perioadei de strângere de fonduri.
„Peste 42.000 de euro au fost donați, până astăzi, 15 iunie 2015, pentru campania de reconstrucție în Nepal, ”Bucurie pentru Nepal”/ ”Joy for Nepal”, inițiată de alpinistul Alex Găvan, la jumătatea perioadei de strângere de fonduri. Numărul persoanelor care au primit ajutor din partea partenerului nepalez al proiectului, fundația Karuna-Shechen, prin oferirea de asistență medicală, distribuirea de hrană sau corturi pentru adăpost, a ajuns în această perioadă la 140.135”, se arată într-un comunicat de pe site-ul campaniei, www.alexgavan.ro/nepal.
Persoanele care au primit asistență din partea Karuna-Shechen, cu ajutorul rețelei sale, trăiesc în 379 de sate izolate, situate în unele dintre cele mai afectate zone din Nepal.
Donaţiile s-au făcut din mai multe țări ale lumii, inclusiv SUA. În România, se poate dona prin: SMS-uri în valoare de doi euro fiecare, trimise din rețelele Orange, Telekom, Vodafone la numărul 8826; prin plăți cu cardul pe www.alexgavan.ro/nepal, precum și prin sponsorizări. Toți banii strânși prin campanie vor ajunge la oamenii nevoiași, din Nepal, prin intermediul unor proiecte de reconstrucție gestionate de organizația Kharuna-Shechen, fondată de reputatul autor Matthieu Ricard.
Banii din donații nu vor merge către cheltuieli administrative, deoarece campania de strângere de fonduri este derulată pro-bono, cu implicarea unor persoane și a unor companii din România care au vrut să contribuie, iar Karuna-Shechen are toate costurile administrative acoperite de un finanțator propriu.
Vor fi finanțate activități de reconstrucție în comunitățile izolate și afectate de cutremur, precum refacerea de școli, dispensare, surse de apă potabilă. De asemenea, vor fi susținute crearea de rețele locale și dezvoltarea unor lideri locali, inclusiv femei, care să poată prelua și duce mai departe activitatea de reconstrucție, împiedicând astfel apariția unei dependențe de asistența externă. În funcție de nevoi, până la 25% din fonduri pot finanța intervenții de urgență.
Campania ”Bucurie pentru Nepal”/ ”Joy for Nepal” a fost lansată pe 19 mai 2015 și continuă. Durata campaniei este de 7 săptămâni și 9 zile, perioadă corespunzătoare gradelor înregistrate de primul cutremur care a distrus această țară, pe 25 aprilie 2015, când Alex se afla în Tabăra de Baze de pe Everest/ Lhotse, în timpul expediției sale pentru a urca vârful Lhotse (8516m).