-0.5 C
București
luni, 6 ianuarie 2025
AcasăSpecialPe motor spre capătul pământului

Pe motor spre capătul pământului

Un motociclist din Bucureşti a pornit joi în expediţia pe care şi-a dorit-o „cu cerul şi pământul”: singur în Siberia. Cu o experienţă solidă de motociclism enduro în spate, el se pregăteşte să înfrunte „Drumul oaselor”, o şosea a nimănui trasată prin inima polului mondial al frigului.

 

„Trebuia să plec neapărat, ca să mă împac cu mine însumi”, spune Dan Popescu, trecându-şi mâna prin părul deja ud după „sauna” la care s-a supus conducându-şi motocicleta Aprilia, pe soarele torid al după-amiezii.

Înconjurat de 20-30 de prieteni, unii pe motocilete, alţii veniţi cu maşinile, alături de soţie şi copii, Dan îşi trage sufletul înainte de a pleca în expediţia vieţii: un traseu de 35.000 de kilometri, dus-întors, doar el şi „motorul”, până în Siberia.

„Suntem cu toţii prietenii lui Magellan”, râde cineva din mulţime, comparându-l pe motociclistul trecut de 40 de ani, de mai multe ori campion naţional la rally-raid, cu exploratorul portughez care în secolul al XVI-lea a condus prima exepediţie în jurul lumii.

„Desenez o cruce pe harta euro-asiatică”

„Dacă reuşesc să mă întorc e un record”, îşi menţine Dan seriozitatea. Este conştient că foarte puţini motociclişti au reuşit ce îşi propune el. Adică să străbată aşa-numitul „Drum al oaselor”, o fâşie de 2.000 de kilometri, neasfaltată, doar pietruită pe alocuri, care leagă Iakuţia, polul frigului la nivel mondial, de Magadan, în estul extrem al Rusiei. De acolo intenţionează să pornească spre Peninsula Scandinavică, după care să coboare spre sud şi să ajungă acasă abia după ce va fi trecut şi prin zona Mediterană.

„Vreau ca drumul meu să deseneze pe harta plăcii euro-asiatice o cruce”, explică Dan Popescu, preşedintele Asociaţiei Motocicliştilor din România.

Pakistanul nu dă viză motocicliştilor

Acesta voia iniţial să parcurgă un traseu până în Bangladesh, trecând prin India şi Pakistan. Nu a putut pentru că autorităţile de la Islamabad i-au refuzat viza argumentând că nu îi pot asigura securitatea. „Pentru că voiam să plec neapărat anul acesta, am ales ruta de nord, spre Rusia”, precizează Dan.

Dan şi Aprilia

„Oficialul” bikerilor se va baza în aventura siberiană pe o Aprilia Pegaso, o motocicletă de off-road care se comportă foarte bine şi pe şosea. Fabricată în 2004, cu o putere de peste 650 de centimetri cubi, motocicleta e suficient de puternică încât să reziste la o încărcătură de peste 60 de kilograme constând în două seturi de cauciucuri, echipament de campare, două flotoare pentru traversatul râurilor şi câteva consumabile.

„Până acum nu m-a lăsat niciodată. Cel mai departe am mers cu ea până la Londra, dar am făcut şi concursuri de rally-raid în care am parcurs câteva mii de kilometri într-o săptămână”, mai spune Dan.

Costul estimat al călătoriei se ridică la 7-8.000 de euro pentru 6-8 săptămâni de drum. „Banii vin în mare parte de la mine, dar sper să mă ajute şi prietenii”, completează Dan „Magellan” Popescu.

Un Mihai Barbu, doi Mihai Barbu…

El nu este totuşi primul „explorator” român care îşi ia motocicleta şi porneşte să înşire miile de kilometri în extremitatea estică a Eurasiei.

Îl precede fotoreporterul Mihai Barbu, care anul trecut a adunat 21.000 de kilometri într-o sagă România-Mongolia, dus-întors.

„Englezii au o vorbă: trebuie să treci peste milestone. Pentru mine, Mihai Barbu este un milestone. E un fel de Mach, de la avioane. Acum rămâne să văd ce pot să fac eu. Merg cu 1 Mihai sau cu 2 Mihai. Eu îmi propun cam 2-2,5 Mihai”, conchide Dan Popescu.

 

Profilul motociclistului:

Dan Popescu, 41 de ani, căsătorit, jurist de profesie

Este primul motociclist luat în evidenţă de Registrul Auto Român în 1990

Are o firmă de tehnică în domeniul Apărării

Motto-ul său: „Motocicleta este însufleţită de cel care o conduce”

 

Claudiu Berbece
Claudiu Berbece
Claudiu Berbece, reporter Rl online
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă