Antreprenorii care, anul acesta, nu au acordat atenție strategiei SEO pentru firma lor, dar își doresc să crească traficul organic provenit din căutările Google, au la dispoziție mai multe instrumente online care îi pot ajuta.
Cristian Ioniță, specialist în cadrul companiei Oblyo Digital Agency, oferă patru sfaturi utile pentru cei care vor să-și crească rapid traficul organic, la sfârșit de an.
1. Compania mea pe Google (Google My Business)
Antreprenorii trebuie să își creeze, să-și mențină și să-și optimizeze pagina oficială de Google a afacerii. Acest demers este important, pentru că, astfel, căutarea utilizatorilor după numele brandului are șanse mai mari să producă rezultate de tip Knowledge Graph, care să includă informații din această pagină de Google a companiei.
Crearea unei pagini oficiale corecte a companiei pe Google durează câteva ore. Pentru a verifica validitatea companiei, Google va trimite trimite o carte poștală la adresa fizică a firmei, care conține un cod ce trebuie implementat în pagina online. Odată cerută, cartea poștală ajunge în câteva zile. Pentru a o solicita, puteți crea un cont aici.
2. Optimizarea titlurilor și a descrierilor
Titlurile au un impact direct asupra traficului, însă descrierile, nu, avertizează specialistul Cristian Ioniță. Astfel, este importantă optimizarea lor, pentru a crește numărul de click-uri.
Ioniță oferă următorul exemplu: ”Un părinte caută pentru copilul său cele mai noi jocuri video de sărbători. Pe care din următoarele anunțuri îl va alege?
a. Titlu anunt: Top 10 jocuri video pentru Craciun 2016 | GamerEmpire.info
Descriere: Gamer Empire ii provoaca pe pasionatii de jocuri video sa evalueze si sa voteze jocurile video de top din acest an pentru a-ti facilita alegerea cadoului de Craciun.
b. Titlu anunt: Cele mai bune jocuri video | Ultima Guardian, Titanfall 2, Pokemon Sun & Moon, Battlefield …
Descriere: Cele mai bune jocuri video de Craciun, incluzand Last Guardian, Titalfall 2, Pokemon O astfel & Moon, Battlefield 1, Call of Duty: Infinit Warfare, Skyrim, PS4, Xbox One.”
Primul titlu e gândit să atragă cumpărătorii (părinții care nu stiu exact ce sa cumpere) si se centreaza pe cuvintele-cheie, iar pagina ar trebui sa apară in topul căutarilor. Sunt pagini individuale pentru fiecare joc si consola, desigur, dar pagina pe care ajungi trebuie sa fie despre cele mai potrivite jocuri video pentru a fi daruite de Craciun.
Pagina s-ar plasa mai bine prin utilizarea mai concentrata a cuvintelor cheie si rata click-urilor ar fi mai mare, daca titlul și descrierea sunt făcute să se plieze pe ceea ce caută utilizatorii.
3. Tipurile de cuvinte-cheie folosite pentru indexare
Antreprenorii care nu își regăsesc firmele în căutările Google, în ultimele săptămâni ale anului, ar trebui să își conceapă strategia SEO apelând la cuvinte-cheie mai puțin căutate, expresii pentru care concurența este mai mică.
4. Optimizarea conținutului
La sfârșit de an, antreprenorii ar trebui să-și revizuiască conținutul paginii. Astfel, paginile de destinație (”landing pages”) ar trebui să conțină cuvintele-cheie relevante pentru specificul afacerii. De asemenea, antreprenorii ar trebui să aibă în vedere și poziția pe care o ocupă site-ul firmei în Search Console. Ei ar trebui să analizeze termenii care apar pe ultimul loc pe prima pagină a site-ului și să încerce să îi ”actualizeze”, prin adaptarea conținutului.