Patru companii straine si un un consortiu romanesc au depus oferte pentru construirea tronsonului Bucuresti-Ploiesti al Autostrazii Bucuresti-Brasov, cu o lungime de peste 60 de kilometri. Acestea sunt: Strabag, Vinci, Vegyepszer si binecunoscutul consortiul romanesc format din companiile PA&CO International, Euroconstruct Trading 98, UMB Spedition si Comaxa, din care o parte lucreaza in momentul de fata si la autostrada Bucuresti-Pitesti. Caietul de sarcini a fost achizitionat de circa 26 de companii.
Autostrada Bucuresti-Brasov va fi impartita pe cinci tronsoane, patru dintre acestea urmand sa fie licitate in 2006. Castigatorul primului tronson Bucuresti-Ploiesti, al autostrazii care va lega Capitala de Brasov, va fi anuntat pe 14 septembrie. „Lucrarile vor incepe in acest an si se vor termina si pe acest tronson in 2009, atunci cand speram sa dam in folosinta toata autostrada”, a afirmat Liviu Damboiu, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Lucrarile la autostrada Bucuresti-Brasov sunt estimate la 1,6 miliarde euro, banii urmand sa fie alocati din surse bugetare. Traseul autostrazii incepe din strada Petricani (km 0+000) din sectorul 2 al Bucurestiului, cu aproximativ 1.200 metri inaintea intersectiei cu calea ferata Bucuresti-Constanta, continuand cu pasajul Petricani peste calea ferata dubla Bucuresti-Constanta, calea ferata industriala dintre statiile de cale ferata Baneasa si Pantelimon si un drum adiacent cailor ferate. Persoanele private care au imobile pe amplasamentul constructiei autostrazii, pe teritoriul localitatilor Moara Vlasiei, Snagov, Gruiu, Balta Doamnei, Gherghita, Draganesti, Rafov, Dumbrava, Berceni, Barcanesti si Ploiesti vor fi despagubite cu suma totala de 5,650 milioane lei.