Fluidizarea traficului pe DN 1 intre Baneasa si Otopeni risca sa nu se mai termine. Sute de masini stau ore in sir pentru a parcurge cei 4,403 kilometri, distanta aflata in lucru de mai bine de un an si jumatate.
Proiectul „Fluidizare trafic pe DN 1 – Largire DN 1 intre Aeroportul Baneasa, Km 7,535 – Pasaj Otopeni, Km 11,938” a fost aprobat prin HG 98/29.01.2004. Din 2005, proiectul include ca intre Km 8 si 9 sa se realizeze un pasaj denivelat. Pasajul rutier va avea o lungime de 625 metri liniari, iar valoarea lucrarii este estimata la circa 4,9 milioane euro, bani ce vor fi platiti de Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Multi participanti la trafic, nemultumiti de bulversarea circulatiei pe aceasta portiune, se intreaba: oare cat va mai dura bulibaseala de la Baneasa?!
„Nu este singurul pasaj care se va construi pe DN 1, ne-a declarat ministrul Transporturilor. Urmatorul pasaj va fi construit la intersectia de la Aeroportul Baneasa si chiar nu inteleg de ce nu s-a pornit constructia tuturor pasajelor odata, pentru a nu mai zapaci traficul pe rand, cu fiecare lucrare, la care se adauga si largirea DN 1. In ceea ce priveste utilitatea pasajului, cred ca asa este normal, chiar ar fi trebuit ca inainte sa se creeze infrastructura si apoi sa se faca dezvoltarea zonei – si nu invers. In tarile europene, toate primariile fac retele de infrastructura pentru ca sa atraga cat mai multi investitori. Acestia vin cu bani la buget, prin taxe si impozite, prin noi locuri de munca. Eu cred ca aceasta lucrare de pe soseaua nationala este foarte corecta. Pe unde o sa se mai construiasca blocuri, cartiere, centre comerciale, Ministerul Transporturilor le va face acces rutier”.
Durata de executie a investitiei este de 15 luni, deci ne asteptam ca la sfarsitul anului sa fie terminata.