Parintii se ocupa tot mai putin de educatia copiilor lor. Acest lucru este demonstrat de timpul din ce in ce mai scurt pe care il petrec cu familia si de prezenta scazu-ta la sedintele cu parintii si solicitarile din partea scolii. Daca la nivel de scoala generala prezenta la sedintele cu parintii se ridica la 80%, in cazul liceelor se ajunge tot mai des la 60%. Vina pentru lipsa de comunicare se datoreaza atat copiilor, cat si adultilor. Pe de o parte, cei mici uita sa spuna familiei despre solicitarile cadrelor didactice, dar nici parintii nu aloca suficienta atentie activitatii de zi cu zi a elevilor. Profesorilor, de multe ori, le este imposibil sa isi tina orele de curs din cauza indisciplinei copiilor, iar in cazul in care doresc sa ia legatura cu familiile lor le este aproape imposibil. Elena C., diriginta la clasa a XII-a, a declarat ca exista elevi pe ai caror parinti nu i-a cunoscut, pe parcursul celor patru ani in care le-a fost profesoara. Chiar daca parintii sunt interesati de activitatea copiilor, nu stiu sa se implice in viata lor. Pentru a rezolva problemele, ei ar trebui sa invete sa creeze o legatura permanenta atat cu copiii, cat si cu profesorii diriginti, care sa le comunice greutatile pe care le intampina in activitatile pe care le desfasoara cu tinerii. Principiul pe care se bazeaza majoitatea este ca educatia se face doar de catre profesori si ca in timpul orelor de curs nu au nici o obligatie fata de copii.