5 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăSpecialOprescu plăteşte, nu gândeşte

Oprescu plăteşte, nu gândeşte

Primăria Capitalei doreşte un nou manual de identitate vizuală, pentru care instituţia condusă de Sorin Oprescu alocă 357.000 lei, circa 82.000 euro, unei firme cu un angajat şi un patron cu vaste conexiuni în mediul guvernamental, Teodor Scutaru.

Licitaţia a avut loc în vară, iar câştigătorul (SC Scutaru Strategic Consulting SRL) trebuie să pună la dispoziţie un slogan al instituţiei, să editeze şi să tipărească manualul de identitate vizuală în 1.000 de exemplare pe hârtie şi alte 1.000 pe CD. Financiar, însă, contextul este cum nu se poate mai controversat. Viceprimarul Mircea Raicu susţine că nu era cazul pentru asemenea cheltuieli, cât timp municipalitatea trebuie să rectifice bugetul în minus, cu 200 milioane lei, aproape 46 milioane euro.

În plus, Primăria Capitalei are deja un astfel de manual, realizat în anul 2009, cu contribuţia unor angajaţi, şi la un preţ de aproape 12 ori mai mic. Manualul a fost tipărit în 250 de exemplare şi imprimat pe 250 de CD-uri, apoi distribuit instituţiilor interesate. „Manualul acesta există, nu se face acum.

A fost realizat de doi angajaţi ai primăriei, iar de concepţia grafică şi de tipărire s-a ocupat o firmă care a primit 29.000 lei. Plata s-a făcut în decembrie 2009. Un slogan a fost realizat şi atunci, dar nu a fost acceptat”, susţine o sursă din cadrul municipalităţii. Asta, în condiţiile în care edilul Oprescu a fost de acord cu manualul realizat în 2009, din moment ce a semnat „Cuvântul înainte”.

Realizarea documentului a durat atunci nouă luni. „A fost expediat la toate direcţiile din primărie, iar oamenii au fost instruiţi”, declară, sub anonimat, un fost angajat al municipalităţii. Aşadar, un manual există, a fost distribuit încă de acum doi ani şi a costat aproape 7.000 euro.

„Preocuparea constantă”

Am încercat să aflăm de la Biroul de presă al Primăriei conduse de Sorin Oprescu de ce mai este necesară reeditarea şi cum s-a ajuns la acest preţ. Ni s-a răspuns evaziv, că „e necesar în contexul ten-dinţei generalizate existente la nivel european” şi pentru „a răspunde în mod optim standardelor instituţionale europene”. Nu rezultă nici cui vor fi expediate cele 1.000 de exemplare.

O altă justificare oficială apare şi în documentele pregătite pentru licitaţie: „Primăria Generală a Municipiului Bucureşti are o preocupare constantă pentru creşterea coerenţei vizuale pentru a oferi un standard optim în utilizarea elementelor de semnătură, logo, heraldică, slogan şi a celorlalte elemente care ţin de imaginea generală a PMB. În consecinţă, elaborarea unui manual actualizat de identitate vizuală în contextul importanţei instituţiei este absolut necesară”.

În plus faţă de operaţiunile de tipărire şi imprimare, SC Scutaru Strategic va trebui să găsească un slogan pentru Primăria Capitalei. Iar ca misiunea să fie mai simplă, edilii se obligă să-i pună la dispoziţie textele şi imaginile din manualul existent, de 60 de pagini. Efortul pe care va trebui să-l facă firma va fi de a găsi un slogan inspirat, pe baza unui studiu sociologic.

cât costă de fapt

Preţuri de zeci şi sute de ori mai mici

Poate fi realizat un astfel de proiect la preţuri mai mici? Firmele contactate de noi răspund afirmativ. Artmatrix realizează manuale la tarife pornind de la 2.500 euro, iar publicitarii de la Q Media, pornesc chiar de mai jos, 300-500 euro.

Aceştia mai spun că există şi societăţi mari, care cer 10.000-20.000 euro pentru un proiect complex, dar nu peste 80.000 euro. „Preţul este relativ, iar piaţa e plină de firme”, admite Valentin Pleşa, de la Q Media.

Cele mai citite

Ministerul Finanțelor atinge un record: 16,4 miliarde lei atrași de la populație prin titlurile de stat Fidelis în 2024

Cea mai recentă emisiune, derulată între 9 și 18 decembrie 2024, a generat investiții de 2,6 miliarde de lei Ministerul Finanțelor a atras de la...

Domeniul schiabil din Sinaia, închis de Crăciun din cauza viscolului

Domeniul schiabil al stațiunii Sinaia, aflat la o altitudine de 2000 de metri în Munții Bucegi, a fost închis în ziua de Crăciun din...
00:02:43

VIDEO. Familia regală britanică se întâlnește cu publicul, după slujba religioasă de Crăciun

Regele Charles al III-lea, regina Camilla și alți membri ai familiei regale britanice s-au întâlnit cu publicul după ce au participat la slujba religioasă...
Ultima oră
Pe aceeași temă