Un prototip al vehiculului electric Ampera va fi condus de la Russelsheim la Salonul Auto de la Geneva, intr-o miscare menita sa sublinieze implicarea Opel in domeniul masinilor electrice hibride.
Primul prototip din productia de serie Ampera va folosi energia inmagazinata in bateria de 16 kWh litiu-ion pentru a parcurge fara emisii CO2 prima etapa din calatoria de 600 de kilometri de la Russelsheim, Germania, la Salonul Auto de la Geneva in Elvetia.
Opel Ampera nu este o masina strict electrica, ci una care foloseste un sistem hibrid diferit de cel utilizat pana acum de concurenta. Cand nivelul de energie al bateriei devine scazut, dupa in jur de 60 km, motorul cu combustie interna de la bordul Ampera va incepe sa genereze electricitate pentru a pune in miscare rotile pentru restul calatoriei. Remarcabil este si cuplul de 370Nm disponibil integral si instantaneu, datorat motorului electric.
Un vehicul strict electric cu baterie ar avea nevoie sa gaseasca o statie de alimentare pentru a reincarca si ar trebui sa se opreasca timp de mai multe ore pentru a-si umple bateria golita inainte de a reporni la drum. Ampera insa poate rula in continuare constant si fara intreruperi mai mult de 500 km, inainte de a fi cuplata la o priza normala pentru reincarcare.
Ideea de baza a celor de la Opel este ca Ampera sa devina masina principala a unei gospodarii, gata sa ajunga oriunde, oricand. Productia de serie a Opel/Vauxhall Ampera este programata sa inceapa la finalul lui 2011.
sursa: www.drive-test.ro