Consiliul de administratie al grupului Yahoo! a decis sa respinga oferta Microsoft care propune 44,6 miliarde de dolari pentru a cumpara gigantul de internet, a anuntat sambata o sursa apropiata dosarului.
Aceasta sursa, citata de AFP, a confirmat o informatie aparuta mai devreme in Wall Street Journal potrivit careia administratorii considera ca oferta Microsoft "subevalueaza puternic" Yahoo! si nu tine cont de riscurile la care se expune grupul daca el se angajeaza intr-o alianta in masura sa fie blocata de autoritati.
La 1 februarie, Microsoft a propus 31 de dolari pe actiune, adica un total de 44,6 miliarde de dolari, pentru a cumpara Yahoo!, o oferta nesolicitata si destinata sa concureze cu gigantul Google in publicitate pe internet.
Miercuri, presedintele director general al Yahoo!, Jerry Yang, a declarat intr-un email adresat salariatilor sai ca nicio decizie nu a fost luata si ca administratia examina "atent un vast evantai de alternative strategice".
"Oferta Microsoft pune in lumina formidabila forta a marcii Yahoo! si a activelor sale", mai ales pe cei "o jumatate de miliard de utilizatori" ai sai, a adaugat el, in timp ce gigantul de informatica mentinea presiunea pentru a obtine o unire rapida.
Potrivit unui recent studiu al cabinetului Comscore, paginile Google au primit 588 de milioane de vizitatori pe plan mondial in decembrie trecut, mai mult decat Microsoft si Yahoo! luate separat, dar cumulate, aceste doua grupuri ar afisa 665 de milioane de vizitatori.
In cautarea pe internet, Google este lider in Statele Unite (cu 58,4 la suta din piata), si in lume (62,4 la suta). Microsoft/Yahoo! combinate ar avea 32,7 la suta din piata in Statele Unite si 15,7 la suta in lume.
In posta electronica, Yahoo! este in frunte in Statele Unite (82 de milioane de utilizatori) si in lume (257 de milioane). In mesageria instantanee, Microsoft si Yahoo! ar avea impreuna 298 de milioane de utilizatori in lume, adica 77 la suta dintre clientii mondiali.
La cateva zile dupa anuntul Microsoft, Google reactiona denuntand "oferta ostila" a Microsoft, acuzat ca vrea "sa exercite aceeasi influenta ilegala si nepotrivita asupra internetului pe care a avut-o asupra micro-ordinatoarelor".