Societatea CFR Calatori a pus in aplicare, incepand de ieri, ora 00.01, noul plan de mers al trenurilor de calatori, valabil pana la data de 8 decembrie 2007, ora 24.00. Brosura „Mersul Trenurilor de Calatori 2006-2007” poate fi achizitionata la pretul de 8,2 lei de la ghiseele statiilor si agentiilor CFR din toata tara. In ce priveste traficul international, au fost mentinute legaturile directe spre Viena, Budapesta, Praga, Sofia, Chisinau, Moscova, Salonic, Istanbul, Munchen, Venetia si Belgrad.
Odata cu noul mers al trenurilor, CFR Calatori lanseaza si programul „Trenurile Zapezii”, valabil pana la data de 28 februarie 2007. Un numar de 16 trenuri (din care patru trenuri Intercity, patru rapide si opt rapide de tip Sageata Albastra) vor face legatura intre Capitala si statiunile montane de pe Valea Prahovei – Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal, Brasov. Pentru acest sezon de iarna, turistii au la dispozitie si un tren ce face legatura de la Suceava sau Iasi la Vatra Dornei si retur.
Pentru o calatorie de la Bucuresti catre una dintre statiunile montane Sinaia/Busteni/Azuga sau Predeal, elevii si studentii vor plati 18,5 lei la trenurile Rapid si 21 lei la trenurile Intercity, iar pana la Brasov tariful va fi de 21,5 lei la trenurile Rapid si 24 lei la trenurile Intercity. Pentru o calatorie de la Vatra Dornei la Suceava sau Iasi, calatoria pentru elevi si studenti va costa 16 lei, respectiv 31 lei. Adultii vor plati mai mult cu aproximativ patru lei pe bilet. Pentru rezervarea locului se achita suplimentar tariful de 1,8 lei. Reducerile de grup (minim 10 persoane) se aplica la clasa a doua, pentru toate trenurile din tara care au ca destinatie una dintre statiunile de pe Valea Prahovei (sectia Breaza – Brasov).
Dai un ban, da' stai la Business
Primele trenuri care au in componenta vagoane clasa Business au fost ieri puse in circulatie de CFR Calatori pe rutele Bucuresti – Timisoara si Bucuresti – Oradea. Daca la primul tren, cel de Timisoara, cu plecarea la ora 5,47 in Gara de Nord nu s-au gasit prea multi doritori pentru acest nou standard de calatorie pe calea ferata, odata cu sosirea dupa-amiezii situatia s-a mai schimbat. La linia 8, de unde pleca trenul IC 531, spre Oradea, cu putin inainte de ora 13,30 s-au strans peste 20 de calatori care-si cumparasera bilete la Bussiness Standard, in timp ce vreo doi chiar au ales Business Exclusive. Unii si-au cumparat bilete aici pentru ca nu au mai gasit la clasa I, iar altii pur si simplu au declarat ca asteptau aceasta initiativa a CFR. Directorul de marketing al CFR Calatori, Adrian Vlaicu, ne-a asigurat ca, la vara, noile vagoane vor fi atasate si la trenurile Intercity spre litoral.