Audi Q7, SUV-ul care a cucerit deja lumea, a ajuns si in Constanta. Lansarea oficiala care a avut loc ieri, in dana zero a portului, a prilejuit constantenilor intalnirea cu un model inovator in clasa sa, care va trasa cu siguranta noi provocari pentru concurenta.
La prima vedere, Audi Q7 iti taie rasuflarea. Un veritabil „Sport Utility Vehicle” de generatia a treia, automobilul imbina calitatile de off-road cu cele de limuzina. Designul sau, cu o parte frontala lunga, un spate masiv si geamuri laterale inguste, surprinde dinamismul specific marcii. Dimensiunile sunt generoase (peste cinci metri lungime, aproape doi metri in latime si o inaltime de 1,7 metri), ceea ce ii confera un spatiu interior impresionant. Versatilitatea interiorului este subliniata de faptul ca exista nu mai putin de 28 de configuratii pentru scaun si portbagaje. Audi Q7 poate gazdui sapte pasageri, iar rabatarea creeaza din randurile doi si trei un portbagaj de 2.035 de litri. Chiar si cu scaunele in pozitie normala, autovehiculul are un spatiu de depozitare de 775 litri, cel mai mare din clasa.
Revolutia V8
Audi Q7 este prezentat, la lansare, cu doua motorizari: un V8 revolutionar, de 4,2 litri, cu injectie directa pe benzina, care dezvolta 350 CP, si un diesel rafinat, un 3.0 TDI, care utilizeaza un sistem de injectie common-rail de cea mai noua generatie, cu injectoare piezo-electrice. Acesta dezvolta 233 CP si ofera un cuplu de invidiat: 500 Nm la 1750 rpm. Producatorul german pregateste, pentru vara acestui an, un V6 de 3,6 litri de 280 CP. La toate motorizarile, cutia de viteze standard este una cu transmisie automata cu sase rapoarte, cu posibilitatea schimbarii secventiale a treptelor.
Inima quattro
Noul SUV Audi este echipat cu deja celebra transmisie integrala permanenta „quattro”. Producatorul din Ingolstadt se mandreste de 25 de ani cu aceasta inventie, care transmite puterea motorului catre toate cele patru roti, atat pe sosea, cat si in afara acesteia. Tractiunea si stabilitatea sunt asigurate datorita posibilitatii de a transmite cuplul instantaneu catre cele doua punti. In plus, toate rotile beneficiaza de suspensie independenta cu doua brate, pentru o mai buna aderenta, iar cele mai multe din componentele trenului de rulare sunt realizate din aluminiu. Automobilul este „incaltat” standard cu anvelope 255/55 si jante din aliaj usor cu diametru de 18 inch.
Confort si siguranta
Automobilul este dotat cu cele mai moderne tehnologii care sa asigure securitatea si confortul pasagerilor. Printre acestea se numara programul electronic de asistare a stabilitatii, care include asistenta la coborarea pantelor. Optional, automobilul poate fi dotat cu o suspensie adaptabila pe aer, care imbunatateste tinuta de drum si manevrabilitatea. In premiera, Q7 este dotat, optional, cu un sistem de atentionare la depasirea benzii de mers fara semnalizare, un sistem de asistenta la parcare cu ghidare vizuala, cu ajutorul unei camere de luat vederi, si cu un sistem „cruise control”, care poate chiar opri masina complet automat, daca este necesar. In plus, standard, noul SUV vine echipat cu inovatoarea centrala de comanda MMI, folosita si pentru A6 si A8.
Vanzari peste asteptari
Directorul general al Cardinal Motors Constanta, George Balan, spune ca, desi nu aparuse inca pe piata, in intreaga lume s-au contractat 30.000 de Audi Q7. Cifrele sunt impresionante si la nivelul tarii, unde deja s-au vandut 250 de automobile, indeplinindu-se astfel tot planul pe 2006. „Constanta este principala piata Audi in Romania”, a precizat reprezentantul Cardinal Motors. Pretul unui Audi Q7 variaza intre 44.412 euro CIP si 56.112 euro CIP, pentru motorizarile 3.0 TDI, respectiv 4,2 FSI. Achizitiile se pot face atat cash, cat si prin sisteme avantajoase de rate sau leasing.