5.4 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăSpecialNoul Audi A3 Sportback: Sportiv, versatil şi funcţional

Noul Audi A3 Sportback: Sportiv, versatil şi funcţional

Modelul compact în 5 uşi oferă un spaţiu generos pentru depozitare, fiind totodată şi mult mai uşor  decât predecesorul, graţie tehnologiei Audi ultra. Motoarele sunt puternice şi foarte eficiente. Infotainment-ul cu tehnologia intuitivă Audi connect şi sistemele de asistenţă pentru şofer,  impun noi standarde în segmentul compact premium.

Tehnologia Audi ultra reduce greutatea noului A3 Sportback cu până la 90 kg în comparaţie cu versiunea anterioară. Echipat cu motorul 1.4 TFSI, modelul în 5 uşi are o greutate de doar 1.205 kg. Oţeluri formate la căldură sunt folosite pentru a reduce greutatea scheletului caroseriei, rezultând o construcţie cu 37 kg mai uşoară decât cea a modelului anterior. Reduceri semnificative de greutate s-au realizat şi la interior, cât şi la motor. Pionierul mondial al construcţiei uşoare a inversat încă o dată spirala greutăţii şi a stabilit un nou record.

Caroseria noului Audi A3 Sportback este lungă şi curbată. În timp ce lungimea (4.310 mm), lăţimea (1.780 mm) şi înălţimea (1.425 mm) noului model sunt doar puţin peste dimensiunile celui vechi, ampatamentul este cu 58 mm mai lung.

Partea frontală este joasă, arcurile plafonului formează un dom ce se întinde peste limitele subtile ale eleronului spate. Aspectul cu 3 geamuri laterale este unul întins, iar fiecare detaliu este precis şi expresiv. Pasajele mari ale roţilor subliniază aspiraţiile sportive ale noului Audi A3 Sportback.

Grila Single-frame teşită la colţuri, în culoare gri Stone constituie elementul distinctiv în partea frontală a vehiculului. Lamele sale orizontale, cât şi inelele Audi sunt accentuate tridimensional. Farurile plate sunt adevărate opere de artă şi-i conferă noului Audi A3 Sportback o privire determinată. Farurile cu tehnica LED vor fi disponibile ulterior.

Interiorul noului A3 Sportback este elegant, aerisit şi clar. Acesta continuă dinamica exteriorului. Planşa de bord curbată este subţire şi joasă. Alături de consola centrală orientată către şofer, aceasta pare să plutească.

Guri de ventilaţie mari şi rotunde, cu design jet, panoul elegant pentru controlul climatizării şi ornamentele sculptate, impun tonul, iar finisajele acestora aduc calitatea clasei superioare în noul A3 Sportback. Forma scaunelor şi volanului sunt noi, iar butoanele de control sunt clare şi intuitive, ca în fiecare Audi. Modelul compact în 5 uşi oferă o capacitate generoasă de depozitare, între 380 şi 1.220 litri.

Audi connect: comunicând cu împrejurimile

Servicii online personalizate, oferite de marca sub numele de Audi connect,  conectează şoferii la Internet şi asigură informaţii cheie – într-un format uşor de înţeles. Conexiunea la Internet este stabilită via Audi connect, o extensie a sistemului de navigaţie MMI plus. Pasagerii pot naviga şi trimite e-mail-uri cu până la 8 gadget-uri prin hotspot-ul integrat WLAN.

Sistemul oferă servicii de Internet adaptate pentru şofer – de la navigaţie cu imagini Google Earth şi Google Maps Street View până la informaţii online din trafic şi servicii precum facebook şi twitter. Audi connect a adăugat recent informaţii despre zboruri şi trenuri, iar serviciul City Events asigură informaţii despre evenimente actuale. Audi connect oferă şoferilor, pentru prima dată, abilitatea de a avea e-mail-urile redate vocal şi de a dicta mesaje text (SMS).

Audi aduce sistemele de asistenţă ale claselor superioare în segmentul compact premium pentru confort şi experienţa superioară de condus. Printre acestea se enumeră adaptive cruise control, Audi side assist, Audi active lane assist şi sistemul de siguranţă Audi pre- sense basic. Sistemul de informare a şoferului cu recomandare de repaus este standard pe variantele de echipare Ambition şi Ambiente.

Noul A3 Sportback se lansează cu patru propulsoare noi: două TDI şi două TFSI. Motoarele au între 105 CP şi 180 CP. Tehnologia din platforma modulară ajută la reducerea consumului de carburant cu o medie de 9%, faţă de modelul precedent. Alte motoare pe benzină şi motorină vor fi disponibile ulterior, cât şi motorul TCNG care poate fi acţionat cu Audi e-gas sau cu gaz natural.

Noul A3 Sportback subliniază şi suveranitatea tehnologică în ceea ce priveşte transmisia puterii. Pentru lansare, motorul 1,8 TFSI vine cu S tronic în 7 trepte; în combinaţie cu sistemul Audi drive select, acesta oferă o funcţie ce reduce consumul de combustibil. Agregatele 1,4 TFSI şi 2,0 TDI sunt legate cu o transmisie manuală în 6 trepte. Tracţiunea integrală permanentă quattro va fi disponibilă ulterior.

Sistemul opţional Audi drive select (standard la Ambition) permite şoferului să adapteze management-ul motorului, sistemului de direcţie şi cutia S tronic în diferite moduri. Sistemul incorporează şi Audi magnetic ride, adaptive sau standard cruise control, adaptive light şi sistemul de climatizare. Jantele măsoară între 16” şi 18” , iar suspensia sport poate fi comandată în două versiuni.

Noul Audi A3 Sportback este disponibil din februarie 2013, odată cu lansarea internaţională. Preţurile pornesc de la €25.280, iar motorul 1.2 TFSI va fi disponibil ulterior la un preţ de pornire de €22.950. Clienţii pot alege între variantele de echipare Attraction, Ambition şi Ambiente. Totodată, există un număr mare de opţionale sportive şi confortabile, precum adaptive light sau trapă panoramică.

Cele mai citite

S.O.S. a sesizat CCR în privința expirării mandatului lui Klaus Iohannis

Partidul S.O.S. România a sesizat Curtea Constituţională în privinţa expirării mandatului preşedintelui Klaus Iohannis. „În temeiul art. 146 litera lit. g) din Constituţie, vă solicităm...

Nicușor Dan, mesaj de Crăciun: „Ne așteaptă un an complicat, dar suntem pregătiți să facem față”

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a transmis un mesaj de Crăciun pe rețelele sociale, în care a subliniat importanța sărbătorilor alături de familie...

2025, un an dificil pentru recrutare: alegerea între angajați performanți și salarii mai mici

Anul 2025 se preconizează a fi unul complicat pe piața muncii, cu provocări majore pentru firmele de recrutare. Negocierea pachetelor salariale devine tot mai dificilă,...
Ultima oră
Pe aceeași temă