Dacia a lansat oficial vânzările în Marea Britanie în luna ianuarie, dar britanicii au putut face precomenzi pentru Duster încă de la sfârşitul lunii iunie a anului trecut. Duster este disponibil în trei variante de echipare: Access, Ambiance şi Laureate, cu posibilitatea de a alege între motorizări de 1,6 litri pe benzină şi de 1,5 litri pe motorină. Doar varianta entry-level Access va dispune de motor pe benzină, potrivit Mediafax.
Dacia a obţinut în primul trimestru o cotă de piaţă de 0,33% în Marea Britanie, prin înmatricularea a 1.978 de autoturisme, şi s-a plasat astfel pe poziţia 22 din 41 de mărci, la debutul în această ţară, potrivit Societăţii Producătorilor şi Traderilor de Automobile din această ţară.
În luna martie, înmatriculările Dacia au atins 1.651 de autoturisme, iar cota de piaţă a fost de 0,42%.
De asemenea, din ianuarie este disponibil şi modelul Sandero, cu un preţ de pornire de numai 5.995 de lire sterline.
Pe ansamblul pieţei britanice, înmatriculările au crescut cu 7,4% în primele trei luni, la 605.198 autoturisme, contrar tendinţei negative din alte state europene mari, precum Germania, Franţa, Italia şi Spania.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Germania au scăzut cu 2,3% în primul trimestru, la 9.974 de unităţi, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe o piaţă în declin cu 12,9%, la 673.957 de unităţi, potrivit Oficiului de Înmatriculări Auto german KBA.
Pe piaţa din Franţa, Dacia a înregistrat în primul trimestru cel mai puternic avans al înmatriculărilor de autoturisme noi, de 24,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 22.598 unităţi, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania se menţine totuşi lider, iar cele mai mari pieţe de desfaceri au rămas Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia.