Presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy, a anuntat vineri un plan pe trei ani menit sa ajute presa franceza sa supravietuiasca crizei economice. Planul s-ar ridica, potrivit primelor estimari, la 600 milioane de euro.
Structurat in sapte capitole, principalele schimbari introduse de acest proiect sunt: dezvoltarea ziarelor pe internet prin crearea statutului de editor online si fidelizarea timpurie a cititorilor de ziare prin acordarea unui abonament gratuit timp de un an la un cotidian la alegere francezilor care au implinit 18 ani. Nicolas Sarkozy a precizat ca ultima masura este necesara pentru ca "obiceiul de a citi presa scrisa se deprinde inca de tanar". seful statului francez a afirmat ca "in conditiile in care presa nu ia calea internetului, nu va avea nici un raspuns de dat generatiilor care au in sange domeniul virtual si nici nu va avea solutii in fata evolutiilor modului de a digera presa". Sarkozy a identificat ca "problema numarul unu a presei este distributia", de aceea a propus prin acest plan dezvoltarea retelei de livrari la domiciliu, fapt care se va pune in practica incepand cu luna februarie si care va crea "circa 18.000 de locuri de munca in Franta".
De altfel, tot pentru a ajuta presa scrisa, seful statului francez a anuntat ca este posibila reducerea cu aproximativ 30-40 la suta a costurilor de imprimare si modernizarea regulilor de gestionare. O alta masura este amanarea cu un an a cresterii tarifelor postale pentru presa, diferenta fiind integral suportata de catre stat. Presedintele francez a mai anuntat ca va favoriza investitorii necomunitari, eliminand "pragul maximal de 20 la suta din capital pentru un investitor necomunitar care investeste intr-o intreprindere de presa franceza pentru a rezolva problema subcapitalizarii".