3.3 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialNici un kilometru terminat la soseaua de centura a Bucurestiului

Nici un kilometru terminat la soseaua de centura a Bucurestiului

Panourile montate in perioada preelectorala tin loc de santiere pe drumul de centura al Capitalei. In zonele in care se lucra acum trei luni au aparut gramezi de gunoaie, iar utilajele au disparut.

Doua utilaje trase la marginea drumului, maximum 400 de metri de drum asfaltat, dar nefinisat si extins la patru benzi, precum si cativa kilometri de pamant ranit este tot ceea ce am vazut la sfarsitul saptamanii trecute pe drumul de centura al Bucurestiului, care insumeaza 70 de kilometri. Din loc in loc, cate un panou urias afisa termenul de incepere a lucrarilor pentru pasajele rutiere – 15 mai 2008 –, dar nici o urma de santier. Localnicii spun ca respectivele panouri au aparut in perioada premergatoare alegerilor locale.

santiere abandonate
Daca in urma cu trei luni pe anumite portiuni parea ca se lucreaza intens, acum in aceleasi zone lucrarile sunt abandonate, nu exista nici un compactor sau camion, drumul a ramas decopertat si au aparut munti de moloz de la constructiile din zona. De exemplu, in luna iulie,  singurul santier vizibil din segmentul de nord al centurii era o portiune de 500 de metri, intre stefanesti si Tunari, unde lucrau 20-30 de muncitori, iar camioanele, excavatoarele si buldozerele mutau de colo-colo pamantul. Ieri in zona singurele urme ale santierului erau cinci panouri care avertizau conducatorii auto sa reduca viteza pentru ca se lucreaza intens. Absolut nici un utilaj, ci doar gunoaie imprastiate in gramezi de-a lungul drumului, semn ca nici o activitate nu s-a mai desfasurat in zona de mult timp.
Ordinul de incepere a lucrarilor pentru extinderea drumului de centura a fost dat in noiembrie 2007. Daca intr-o prima faza oficialii Ministerului Transporturilor spuneau ca exproprierile creeaza probleme, in prezent acestea sunt realizate, pentru portiunea de nord, in proportie de peste 90% si singurul motiv pentru necontinuarea lucrarilor nu ar mai putea fi decat lipsa finantarilor. Pe soseaua Odai, intre podul Otopeni si drumul spre Mogosoaia, exista cateva portiuni decopertate si panouri care anunta lucrari de fluidizare a traficului, dar fara referire directa la extinderea cu doua benzi a drumului de centura. De asemenea, nici un utilaj, nici un muncitor.
Pe portiunea de sud a centurii nu exista nici un indiciu privind extinderea soselei, in afara panourilor uitate din perioada campaniei pentru alegerile locale  si care avertizeaza ca lucrarile (nedemarate) la nodurile rutiere (pasaje supraterane care sa decongestionze traficul in intersectiile cu soseaua de centura) se vor termina in perioada 2009-2011.

Cele mai citite

Rezultate fără precedent în istoria prezidențialelor din România

Independentul Călin Georgescu dă peste cap sondajele și campaniile tradiționale, surclasând toate partidele După numărarea a 95% din secțiile de votare, rezultatul este unul pe...

Politico: Uimitor la alegerile din România: un candidat neașteptat de extremă dreapta crește în votul prezidențial

Ultranaționalistul Călin Georgescu vine de nicăieri pentru a conduce în primul tur pe premierul de centru-stânga Marcel Ciolacu și liberala Elena Lasconi Ultranaționalistul român Călin...

Călin Georgescu: Noul Hate pentru clasa politică sau meteoritul electoral care a lovit România?

Călin Georgescu nu este doar o surpriză a alegerilor, ci și o anomalie electorală care zguduie percepțiile tradiționale despre ce vrea să fie un...
Ultima oră
Pe aceeași temă