Câteva sute de persoane au protestat sâmbătă, timp de două ore, împotriva Primăriei Capitalei şi a Guvernului Ponta, deoarece nu şi-au ţinut promisiunile privitoare la investiţiile în infrastructură care trebuie făcute în zona Prelungirea Ghencea.
Locuitorii de pe Prelungirea Ghencea aşteaptă de mai mulţi ani ca autorităţile să lărgească strada la două benzi pe sens, să amenajeze trotuare şi piste de bicicletă şi să realizeze un pasaj rutier peste drumul de Centură. În ciuda promisiunilor repetate, zona a fost pur şi simplu abandonată atât de Primăria Capitalei, cât şi de Ministerul Tranporturilor, care ar fi trebuit să contribuie la realizarea pasajului. Din cauza lipsei unor minime investiţii, traficul pe Prelungirea Ghencea a ajuns insuportabil la anumite ore, în condiţiile în care în zonă s-au construit multe ansambluri rezidenţiale noi şi cartiere de case.
„Ponta candidează, Ghencea nu-l votează!“
Protestatarii au parcurs sâmbătă, între orele 11 şi 13, distanţa dintre cartierul Primăvara şi intersecţia de la Domneşti şi retur, ocupând unul din sensurile de mers. Mitingul a fost autorizat, iar jandarmii au asigurat ca acesta să se desfăşoare în bune condiţii. „Avem drumuri ca la țară, dar noi stăm în Capitală!”, "Dăm impozite grămadă, ca să stăm cu toții-n coadă!", „Ponta candidează, Ghencea nu-l votează!” , sunt câteva dintre mesajele scrise pe pancarte și strigăte de cetățeni în timpul protestului.
Cum se apără Primăria
Primăria Capitalei se scuză arătând că lucrările de lărgire a Prelungirii Ghencea nu întârzie din cauza sa: "Din cauza faptului că firma contractantă a intrat în faliment, contractul a fost reziliat, urmând a se desfășura o nouă procedură de achiziție publică pentru zona situată în interiorul Municipiului București. În ceea ce privește nodul de la Domnești, acesta va fi realizat de către CNADNR, segmentul situându-se în afara zonei administrate de Municipalitate. Având în vedere că acest proiect este situat pe teritoriul mai multor unități administrativ-teritoriale, Municipiul București nu a putut investi bani și nu a putut face exproprieri în afara limitelor teritoriale ale orașului. De asemenea, celelalte entități nu au dispus de finanțare pentru zonele lor de responsabilitate”, au arătat protestatarii răspunsul primit de la Primăria Capitalei.
Primele sume alocate pentru lărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea la două benzi pe sens au fost alocate de Consiliul General al Municipiului București în 2006 – respectiv suma de 73 milioane de lei. Tot în 2006 această sumă a fost majorată de aleșii locali la 343 milioane de lei, iar în 2007 la 393 milioane de lei, întrucât era nevoie de 3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard va circula și trafic greu cu viteza de până la 100 km/oră. Pe 8 noiembrie 2007, Primăria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau – Search Corporation un contract de 135 milioane de lei pentru construirea drumului, potrivit informațiilor de pe site-ul municipalității. Din 2007 însă nu s-a mai întâmplat nimic.
O minciună gogonată
Altă problemă la fel de mare este şi cea legată de lipsa unui pasaj rutier la intersecţia între continuarea Prelungirii Ghencea şi Şoseaua de Centură. În 2013, Premierul Victor Ponta a făcut o vizită în zonă, împreună cu primarul Capitalei, Sorin Oprescu, şi ministrul de atunci al Marilor Proiecte, Dan Şova, şi a promis că se vor aloca bani pentru construirea pasajului. Promisiunea a rămas la stadiul de vorbe.