2.3 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăSpecialNave vândute pentru recuperarea datoriilor

Nave vândute pentru recuperarea datoriilor

Un vapor este abandonat în Portul Agigea de un an.

Navigatorii de pe „Grandiosa”, „Prince of Ocean” şi „Eastmed Carrier” îşi vor salariile restante. Preşedintele Sindicatului Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălcioiu, a declarat că primii care vor primi banii sunt marinarii de pe nava „Grandiosa”, abandonată în Portul Agigea în urmă cu aproximativ un an. Pe data de 12 martie, nava a fost vândută cu suma de trei milioane de dolari, unei persoane fizice din Grecia. „Marinarii îşi vor primi drepturile salariale restante până la data de 3 aprilie”, a declarat Mihălcioiu, care a subliniat faptul că marinarii au putut să plece şi ei acasă. Acum, a precizat el, mai rămâne ca sindicatul să-şi recupereze cei 60.000 de dolari cheltuiţi cu întreţinerea marinarilor, dar şi câştigarea în instanţă a dreptului de a scoate nava la licitaţie. În total, după vânzarea navei, se vor acoperi datoriile din ultimul an, care se ridică la circa 1,2 milioane de dolari, urmând ca diferenţa să ajungă în conturile companiei care a deţinut vasul.

Mihălcioiu a mai spus că şi marinarii captivi pe vasul „Prince of Ocean” îşi vor recupera banii. Deşi aceştia nu le-au solicitat ajutorul, ei tot s-au interesat de soarta lor. Într-un final, marinarii şi-au angajat avocaţi care să-i reprezinte în instanţă, iar vasul a fost vândut.

Ultimii care beneficiază acum de drepturile salariale restante sunt marinarii de pe „Eastmed Carrier”, care au fost nevoiţi să stea în Portul Midia aproape doi ani. De curând, ei au părăsit vasul abandonat de companie şi s-au întors la familiile lor din Grecia, Iugoslavia, Ucraina şi Bangladesh. Şi în acest caz, conducerea SLN a intentat proces pentru dreptul de a vinde nava, dar procedurile au fost anulate după ce armatorul şi-a manifestat bunele intenţii şi a spus că le va restitui banii navigatorilor. „În ultima perioadă mai rămăseseră la bord doar nouă marinari, pentru că ceilalţi, care aveau salarii mai mici, îşi primiseră banii şi părăsiseră vaporul. Abia luna trecută am deschis proces pentru obţinerea autorizaţiei de scoatere a navei la licitaţiei, dar la primul termen armatorii au venit şi au spus că vor plăti 220.000 de dolari, deci exact banii celor nouă angajaţi. Pentru că plata s-a confirmat, procesul a fost întrerupt”, a subliniat Mihălcioiu.   

Cele mai citite

Radu Drăgușin se accidentează în meciul cu Nottingham Forest! Probleme pentru fundașul român

Radu Drăgușin a ieșit accidentat în minutul 87 al meciului Tottenham - Nottingham Forest, o partidă care s-a încheiat cu victoria echipei oaspete, scor...

Energia vântului aduce magie de Crăciun: Exporturi record de curent electric pentru România

Conform datelor Transelectrica, zilele propice pentru producția eoliană au fost rare în 2024 România s-a bucurat de un surplus energetic semnificativ în dimineața zilei de...

Irina Margareta Nistor a realizat lista cu cele mai bune filme din 2024

Criticul de film Irina Margareta Nistor a realizat un bilanț al anului 2024 pentru industria cinematografică, evidențiind cele mai importante producții lansate, atât românești,...
Ultima oră
Pe aceeași temă