Criza financiara de pe plan international nu afecteaza deocamdata Compania Nationala Adminsitratia Porturilor Maritme, dar primele ei semne au aparut deja in portul Constanta. Directorul executiv al companiei, Gheorghe Iorov, a precizat ca in acest an se va depasi maximul istoric inregistrat la traficul de marfuri in portul Constanta, maxim care a fost obtinut in anul 1988: peste 62 de milioane de mii de tone trafic de marfuri. La sfarsitul lunii noiembrie, APMC a inregistrat un trafic de marfuri de peste 58 de miloane de mii de tone. Daca se va pastra acelasi ritm, de aproximativ 160 de mii de tone marfa zilnic operati, ar trebui ca pana la sfarsitul acestui an sa se inregistreze un trafic de peste 63 de milioane de tone operate. Gheorghe Iorov precizeaza insa ca semnele unei apropiate crize au aparut deja.
Cel mai important este ca piata fierului vechi a scazut, iar munti intregi de fier vechi s-au format in portul Constanta. De asemenea, s-au primit semnale de la operatorii portuari care spun ca nu-si vor putea realiza cifrele de trafic deoarece nu mai opereaza produse feroase. Reprezentantii operatorilor spun ca au probleme pentru ca valoarea materialelor operate (marfuri vrac, minereuri si carbune) a scazut. Potrivit lui Gheorghe Iorov, proiectarea bugetului companiei pentru anul viitor va tine cont de exigentele aparitiei unei potentiale crize si va fi un buget mai auster in ceea ce priveste deplasarile si alte cheltuiieli conexe care vor fi mai atent monitorizate, pentru a nu crea deficite care sa nu fie compensate.