Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime a vandut, pana in prezent, 12 caiete de sarcini pentru proiectul "Dezvoltarea capacitatii feroviare in Portul Constanta-Sud Agigea". Acesta prevede realizarea unei infrastructuri feroviare care sa aiba capacitatea de a prelua marfa descarcata din barje. In prezent, sunt operate noua trenuri pe zi, dar se preconizeaza ca in 2025 numarul lor se va tripla. Acest proiect presupune constructia a opt linii de cale ferata pe distante de 405-480 metri liniari fiecare si care vor ajunge pana la capatul digului de larg, in zona Molului VII. Mai mult, pe una dintre liniile care se vor construi va fi montat un cantar electronic cu ajutorul caruia operatorii vor sti exact cata marfa s-a incarcat in vagoane. Printre cumparatorii caietului de sarcini se afla societatea austriaca Swietelsky Baugesellschafp GMBH, societatile germane H.F. Wiebe GMBH si Leonhard Weiss Bucuresti, operatorul turc Güris Insaat si firma italiana Monte Adriano – Engenharia Constucao SA. Valoarea proiectului, stabilita prin studiul de fezabilitate, este de aprox. 14 milioane euro, cu o finantare pe o perioada de doi ani, de la Fondul National de Dezvoltare si Programul Operational Sectorial de Transporturi.
» infrastructura
Proiectul "Dezvoltarea capacitatii feroviare in Portul Constanta-Sud Agigea" este benefic pentru toti agentii economici care opereaza marfa in zona. In prezent, numarul containerelor care sosesc aici este mai mare decat capacitatea de transport rutiera sau feroviara, iar intrazierea unui container in port duce la pierderi economice si financiare importante pentru operatori.