Mai nou mesajele "efemere" câștigă din ce în ce mai mult teren, după ce rețeaua socială privată Path a anunțat că utilizatorii săi vor putea într-o săptămână să își facă mesajele să dispară după trecerea unei perioade determinate de timp.
"Pentru a avea şi mai multă intimitate decât până acum pe Path, toate mesajele vor dispărea o dată la 24 de ore începând cu data de 11 iunie." arăta un mesaj intern al companiei către utilizatori.
Pe pagina de suport a companiei apar mai multe detalii cu privire la schimbare. Mesajele se vor şterge automat de pe serverele Path la 24 de ore de la trimiterea acestora, inclusiv mesajele mai vechi. Toate mesajele downloadate de pe serverele Path vor fi păstrate pe gadgetul personal până în momentul în care te vei deloga, îl vei dezinstala sau vei updata o nouă versiune de Path.
Anunţul acestora este interesant deoarece aplicaţia, care avea 10 milioane de utilizatori în 2013, a fost creată pentru a fi o reţea socială privată exclusiv pentru prieteni apropiaţi şi familie. A insera o astfel de caracteristică atât de puternic ancorată în intimitate într-o reţea socială atât de mică şi bazată pe încredere reciprocă sugerează faptul că Path ar vrea să renunţe la limita de prieteni pe care îi poţi avea, limită care acum este de 150 de prieteni.
Au mai fost indicii despre această mişcare şi în martie, când un utilizator a postat un screenshot al unui mesaj de la Path care prezenta testarea funcţionării serviciului cu un plus de utilizatori.
Această caracteristică, făcută celebră de Snapchat, a fost anunţată de Path la o zi după apariţia zvonurilor că şi Tinder va introduce o caracteristică similară. Mai mult şi Apple a anunţat că a adăugat acelaşi lucru aplicaţiei de mesagerie pentru iOS 8 care urmează să apară în această toamnă.
Ce înseamnă acest lucru pentru Snapchat, o companie care ar fi refuzat o ofertă de achiziţie de miliarde de dolari de la Facebook anul trecut, nu este foarte clar. La începutul acestui an, când a fost întrebat despre alte aplicații care adăugă funcţia aceasta un purtător de cuvant al Snapchat a declarat că: "Este interesant să vezi cum alte companii încep să îmbrățișeze ștergerea implicită."