Medicul Radu Zamfir, rănit în accidentul aviatic din Munţii Apuseni, a declarat marţi că parcursul trecerii munţilor a intervenit ceaţa, avionul a pierdut un motor. A survenit un val de ceaţă. Avionul a pierdut înălţime, a pierdut un motor.
”Ne-am recules la faţa locului, care traumatizaţi, unii erau prinţi în avion. Ne-am descurcat cum am putut, încercând să-i ajutăm pe toţi. Am acordat ajutor cui era de acordat ajutor”.
”Domnul Iovan era prins între fiarele avionului. M-a rugat să-l scot dintre fiare.Am încercat să-l descarcerez, nu am reuşit. Datorită lui suntem în viaţă”.
Adrian Iovan ”nu a avut timp să ne spună nimic. Era ocupat să ţină mansa.
”Avionul a pierdut din înalţime în munţi. Când am văzut copacii de aproape ne-am dat seama că ne vom prăbuşi. Am văzut copaci printre ceaţă”.
Am încercat să transmit coordonatele. Am sunat la 112 şi am luat legătura cu cei de acolo.
”Studenta aveaq semne vitale dar nu părea conştientă. Am încercat s-o resuscitez, până să ajungă echipele. Mi-e greu să spun cât timp”.
Lucrurile s-au desfăşurat într-un fel în care mi-e greu să le descriu cu o cursivitate normală.
Eram în haine civile, aveam geci pe care le purtam când ieşim afară pe vremea aceasta.
Eu m-am considerat mai puţin vătămat. Ca să-i încălzesc pe ceilalţi pasageri am folosit pături, ce am avut. Ironia sorţii a fost ca eu să port echipamentul de motocicletă.
Mie mi s-a părut că a trecut o jumătate de oră până ne-au găsit. Nu am avut timp să ne panicăm
Am văzut cum izbucneşte combustibulul din aripă. O scânteie era suficient să luăm foc toţi. Mi-a fost teamă.
Nu m-am urcat în avion cu inima deschisă, dar m-am urcat.
Iovan a fost conştient aproximativ 15-20 de minute după accident.
Aveam centurile de siguranţă.
Mi-e greu să spun dacă Adrian Iovan ar fi putut salvat.