3.5 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăSpecialMașinile Fiat - Crysler cu motor Euro 6 vor beneficia gratuit de...

Mașinile Fiat – Crysler cu motor Euro 6 vor beneficia gratuit de o recalibrare a emisiilor

Proprietarii de automobile cu propulsoare Euro 6 produse de compania Fiat Chrysler Automobiles /FCA/ vor beneficia în mod gratuit de un program de recalibrare a emisiilor, informează Agerpres.

Recalibrarea va îmbunătăţi nivelul de emisii produse în condiţii de drum reale, potrivit unui comunicat al companiei Auto Italia, importatorul local al mărcilor Jeep, Fiat, Fiat Professional, Lancia, Alfa Romeo, Maserati şi Abarth. 

‘Ca măsură voluntară, nesolicitată sau impusă de o autoritate în domeniu, FCA îşi va recalibra emisiile de pe propulsoarele Euro 6, cu scopul de a îmbunătăţi nivelul de emisii produse în condiţii de drum reale. Noile calibrări vor fi disponibile începând cu luna aprilie a acestui an, pentru toate autovehiculele vândute începând cu acel moment. În plus, toţi proprietarii de Euro 6 vor beneficia de acest update în mod gratuit, ca parte integrantă dintr-un program FCA care va avea ca scop recalibrarea în mod regulat a vehiculelor sale. Aceasta nu se va constitui într-o campanie sau acţiune de rechemare în service’, precizează comunicatul Auto Italia. 

Propulsoarele diesel care echipează automobilele produse de compania Fiat Chrysler Automobiles /FCA/ sunt conforme cu legislaţia în vigoare, potrivit unei cercetări interne a companiei FCA. 

Alianţa Fiat – Chrysler a desfăşurat o cerecetare internă referitoare la modul de funcţionare a tehnologiilor diesel pe vehiculele sale în contextul în care, în ultimele luni, subiectul emisiilor produse de propulsoarele diesel a devenit ‘un topic fierbinte’ în agenda media, în special pe piaţa europeană, unde ponderea acestor propulsoare este mai mare. 

‘Propulsoarele diesel fabricate de FCA nu sunt complementate de niciun mecanism care să se activeze în momentul conectării la un tester, cu scopul de a controla emisiile rezultate. Cu alte cuvinte, deşi emisiile maşinilor fabricate de FCA variază în funcţie de condiţiile de drum şi de stilul de condus, sistemele care le controlează funcţionează în acelaşi mod, indiferent dacă maşina se află pe şosea sau într-un test de laborator. Modelele FCA dotate cu propulsoare diesel performează în limitele standardelor oficiale de emisii, atunci când sunt sunt supuse singurului ciclu de testare autorizat din Europa – ‘NEDC’ (New European Driving Cycle)’, se arată în comunicatul companiei Auto Italia. 

‘Compania FCA este conştientă că atenţia publică se îndreaptă către performanţele pe care autovehiculele sale le realizează în condiţii de drum reale (Real Driving Emissions) şi poartă discuţii privind alternative la sistemul de omologare NEDC’, se spune în comunicat.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Energia vântului aduce magie de Crăciun: Exporturi record de curent electric pentru România

Conform datelor Transelectrica, zilele propice pentru producția eoliană au fost rare în 2024 România s-a bucurat de un surplus energetic semnificativ în dimineața zilei de...

YouTube, blocat de facto în Rusia: Traficul platformei s-a prăbușit cu 80%

Experții în securitate cibernetică consideră că această strategie reprezintă o formă treptată de cenzură Autoritățile ruse au început o blocare de facto a platformei YouTube,...

București-Ilfov, regiunea cu cel mai scăzut risc de sărăcie din Uniunea Europeană

Cele mai mari riscuri de sărăcie au fost înregistrate în regiunea ultraperiferică franceză Guyane, Calabria și Sicilia Regiunea București-Ilfov este lider european în ceea ce...
Ultima oră
Pe aceeași temă