2.3 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăSpecialMarinarii de pe Aristofanis, eliberaţi, dar fără apă şi mâncare

Marinarii de pe Aristofanis, eliberaţi, dar fără apă şi mâncare

După câteva zile de chin şi nervi întinşi la maxim, marinarii români care au fost sechestraţi de piraţi pe nava Aristofanis au fost eliberaţi, ei urmând să ajungă acasă spre finele săptămânii.

 

Comandantul navei, Alexandru Pastuci (38 de ani) şi ofiţerul mecanic, Lucian Burtea (52 de ani), se află acum în siguranţă. „Cei doi constănţeni au fost luaţi de către o grupare armată şi duşi undeva pe coasta Africii. Din păcate, le va fi destul de greu să ajungă acasă pentru că piraţii le-au luat nu numai cele 12.000 de tone de motorină, dar şi proviziile de hrană şi apă. Sper să le mai fi rămas totuşi puţin combustibil în tancuri ca să se deplaseze într-o altă zonă”, a declarat liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălcioiu. În momentul de faţă, ei se îndreaptă spre un port din vestul Africii. Deocamdată, a precizat Mihălcioiu, nu se cunoaşte dacă s-a plătit pentru răscumpărarea navei şi a echipajului. Vasul a fost construit în urmă cu şase ani şi transporta motorină între porturile Togo, Benin şi Kongo. Dispariţia navei a fost semnalată de căpitanul unui alt vas aflat în rada portului, care ţinea legătura prin telefon cu Pastuci.

Dispăruţi de pe radar

Reamintim că timp de şase zile nava nu a mai apărut pe radare, ea fiind căutată atât de armator, Forbes Maritime Co., cât şi de reprezentanţii Capital Shipping& Trading SRL, firmă cu ajutorul căruia bărbatul a plecat în voiaj. În ceea ce priveşte nava, aceasta a ajuns săptămâna trecută în portul Cotonou, din Benin, unde trebuia să se facă un schimb de echipaj.

Cei doi români urmau să plece de acolo miercuri seara, dar între timp au fost prinşi de piraţi, care au dezactivat toate echipamentele electronice de pe vapor, astfel încât vasul să nu mai poată fi localizat de radare.

De soarta marinarilor români s-a interesat în tot acest timp şi armatorul navei, Forbes Maritime Co., dar şi firma Capital Crewing, prin intermediul căreia a plecat în voiaj comandantul Pastuci. În plus, cei de la Ministerul Afacerilor Externe au demarat procedurile necesare, prin intermediul Ambasadei României la Atena, pentru rezolvarea situaţiei celor doi cetăţeni români, a fost sechestrată de piraţi.

Pirateria a luat amploare

Mihălcioiu spune că şi golful Aden a cunoscut în ultima vreme o nouă dezvoltare şi că navele de război indiene au capturat 61 de piraţi, urmând o bătălie care a avut loc între forţele navale indiene şi o navă-mamă pe care piraţii o foloseau pentru a face atacuri pe mare asupra navelor comerciale. El a mai spus că ce se întâmplă acolo nu mai de mult un simplu joc, ci un adevărat schimb de nave pe bani, vieţile oamenilor fiind în permanenţă puse-n pericol. „Acolo au existat şi pachete pentru piraţi, împărţite între ei. Noi avem încă cinci marinari care se află în zonă, repectiv cei de pe navele Polar, EMS River şi nava Dober.

Cele mai citite

România riscă să devină nerecomandată pentru investiții: perspective economice sumbre pentru 2025

România încheie anul 2024 cu un climat economic îngrijorător, marcat de incertitudini politice și economice care ar putea afecta grav stabilitatea financiară a țării....

David Popovici îl provoacă pe Leon Marchand la duelul suprem la 200 metri liber: „Haide, Leon!”

Popovici își exprimă aprecierea față de Marchand și așteaptă cu nerăbdare o confruntare pe distanța sa preferată David Popovici (20 de ani) și Leon Marchand...

România, printre cele mai sigure țări din lume: concluzii din rapoartele internaționale

România este considerată una dintre cele mai sigure țări din lume, conform rapoartelor elaborate de Departamentul de Stat al SUA, Comisia Europeană și Poliția...
Ultima oră
Pe aceeași temă