14.1 C
București
marți, 29 octombrie 2024
AcasăSpecialMarile ziare internationale nu renunta la abonamentele pentru editiile online

Marile ziare internationale nu renunta la abonamentele pentru editiile online

COSTURI
» Continut specializat

In afara de New York Times, toate celelalte ziare care practica diverse tarife pentru accesarea continutului sunt specializate in domeniul economic. Wall Street Journal, Financial Times, Business Week si The Economist sunt produse de nisa, pentru afaceri. Titlurile de mai sus sunt printre cele mai citite. "Sunt publicatii care si-au format un renume in randul oamenilor de afaceri si au cele mai bune materiale si analize din domeniile pe care le acopera. Asta le face citite", a explicat Lee Rainie, directorul Institutului PEW. Se spune ca un "business man" adevarat trebuie sa aiba unul din titlurile de mai sus sub brat, altfel nu este un "business man".

» Ziare de top, precum The Wall Street Journal, Financial Times sau New York Times, taxeaza accesarea integrala a continutului online intr-o perioada cand oamenii considera ca toata informatia de pe web trebuie sa fie gratuita.

» Unele ziare au inceput sa micsoreze aria ce cuprinde materiale "premium", care pot fi vizionate contra cost, dar nu isi vor oferi tot continutul "free".

In 2007, editia online a Wall Street Journal a avut incasari din publicitate de 65 de milioane de dolari, cu o crestere de nici 5% fata de anul precedent. Rupert Murdoch, directorul executiv al News Corp., companie care detine ziarul, s-a mai gandit, dupa anuntarea rezultatelor financiare, in ceea ce priveste oferirea de acces 100% gratuit la toate materialele publicate pe site-ul wsj.com. "Intr-un fel o sa divizam site-ul in doua. Informatiile care se pot gasi si pe alte site-uri specializate o sa fie absolut gratuite pe wsj.com", a declarat Murdoch, citat de Associated Press. "Materialele specializate, care ofera informatii exclusive, vor putea fi citite integral numai pe baza unui abonament", a adaugat omul de afaceri.
Cautam. Gasim. Platim?

Se cauta o anumita informatie cu ajutorul Google si primul rezultat este un articol dintr-un ziar. Click pe link si se ajunge pe o pagina unde se poate citi doar un paragraf din respectivul articol si o invitatie la crearea unui abonament pentru editia online a respectivului ziar. "De cele mai multe ori cei care ajung astfel pe site-ul unor publicatii nu-si vor face un abonament doar pentru un material de care sunt interesati", spune Lee Rainie, directorul Institutului PEW, care se ocupa de controlul calitatii vietii in Statele Unite. Ea mai explica ca totusi site-urile online ale marilor publicatii au vizitatori fideli, acestia fiind reprezentati de cei care au renuntat la abonamentul pentru editia tiparita, precum si din noul val de cititori – cei mai tineri, adepti ai internetului.
Numarul celor care citesc ziarele pe Internet este intr-o continua crestere. Numarul mediu de cititori care viziteaza site-ul unui ziar a atins 60 de milioane in anul 2007, cresterea fata de anul precedent fiind de 7%, arata o serie de statistici publicate de compania de audit Nielsen/NetRatings.

NY Times, pe primul loc

Cea mai mare crestere a cititorilor editiei electronice a inregistrat-o The New York Times, depasind limita de 100 de milioane de cititori (unici) pe zi in 2007. Acest lucru se datoreaza eliminarii abonamentului Times Select (49 de dolari pe an) pentru accesul la articolele mai vechi de o saptamana. Astfel, majoritatea continutului editiei online este gratuit, existand totusi si articole "premium" platite – 3,95 dolari pentru un singur articol sau un cont de 15,95 dolari pentru un calup de 10 articole. Articolele premium sunt considerate cele publicate in perioada 1851-1980, articole care sunt distribuite in format PDF. In momentul de fata, New York Times ofera si accesul la Times Reader – un program care se instaleaza pe calculator si faciliteaza accesul la continutul editiei tiparite a ziarului, modalitatea in care sunt afisate articolele, respectand intocmai elementele de design ale editiei clasice: tipul de litera si asezarea in pagina. Costul pentru acesta este de 14,95 dolari/luna sau 169 dolari anual. Ultima sectiune pentru care se mai plateste accesul este cea de rebus si jocuri similare.

FT.com, cel mai scump

Editia electronica a ziarului Financial Times este cea mai scumpa in momentul de fata, un abonament complet costand 319 euro. Un vizitator oarecare al site-ului poate accesa textele integrale a cinci articole, dupa care este invitat sa se inregistreze gratuit. Inregistrarea ii aduce un maxim de 30 de articole integrale si gratuite in fiecare luna. Pana anul trecut, in octombrie, FT.com nu avea aceste "oferte", insa ele au aparut dupa ce The Wall Street Journal a lansat un sistem similar.

Pentru continut suplimentar, utilizatorul va trebui sa aplice pentru cont platit, care costa 119 euro sau 319 euro, acesta din urma incluzand un Mobile news reader pentru telefoanele cu Windows Mobile, precum si editia tiparita a publicatiei. Identificarea utilizatorilor se face pe baza IP-ului, insa utilizatorilor cu IP variabil nu li se poate contoriza numarul de materiale citite.

Cele mai citite

5 sfaturi pentru a-ți organiza eficient finanțele 

Se spune că doar 40% dintre români își fac un buget lunar, iar mulți recunosc că pierd controlul asupra cheltuielilor. Este și cazul tău?...

Cum te ajută un abonament la o firmă de curierat să-ți dezvolți afacerea

În business ai nevoie de toate pârghiile necesare și de colaboratori competenți pentru a-ți putea atinge sau chiar depăși obiectivele anuale. Mai ales dacă...

Top 3 deserturi tradiționale cu brânză de vaci

Brânza de vaci este o componentă esențială a unor deserturi tradiționale delicioase și pline de savoare. Să explorăm împreună trei dintre cele mai...
Ultima oră
Pe aceeași temă