5 C
București
sâmbătă, 18 ianuarie 2025
AcasăSpecialMamaia, capitala mondiala a sporturilor nautice

Mamaia, capitala mondiala a sporturilor nautice

» A doua editie a Class One Romanian Grand Prix este in plina desfasurare.

» Cursa decisiva va avea loc maine, pe Lacul Siutghiol, de la ora 15.30.

» Aceasta va stabili, ca si anul trecut, castigatorul titlului European.

Pentru a doua oara consecutiv, cea mai importanta competitie din lume a barcilor de viteza are loc in statiunea Mamaia. Pregatirile pentru Class One Romanian Grand Prix au inceput inca de saptamana trecuta, cand primele ambarcatiuni au sosit in Constanta. Programul oficial al competitiei a debutat ieri, cu antrenamentele oficiale, dar si cu o petrecere de bun venit organizata intr-un club celebru din statiunea Mamaia. Astazi are loc o noua runda de antrenamente oficiale, dar si sesiunea de calificari, urmand ca maine, dupa antrenamentul oficial de dimineata, sa se dea startul cursei, la ora 15.30.

Un joc global
In competitie sunt inscrise zece echipe. Tarile cel mai bine reprezentate in Class 1 sunt Emiratele Arabe Unite, Statele Unite ale Americii, Qatar, Norvegia, Spania. Barcile folosite sunt adevarate capodopere tehnologice. Fabricate din materiale speciale, acestea au peste 15 metri lungime, cataresc aproape cinci tone si sunt dotate cu cate doua motoare, ambele dezvoltand aproximativ 900 de cai-putere. Viteza maxima depaseste 250 km/ora.

Revansa seicului
Anul trecut, cea mai cunoscuta vedeta a competitiei, seicul Hassan bin Jabor Al-Thani, a pierdut "la mustata" titlul european. Acum, acesta se "joaca" din nou in Mamaia, care este ultima locatie de pe batranul continent a Class 1 (cursele finale ale competitiei fiind stabilite in Egipt si Dubai). In acest moment, clasa-mentul european este condus de echipa Victory 1, cu 49 de puncte, care este urmata de Victory 7, cu 39 de puncte, si de Jotun 90 (34 puncte), Qatar 96 (32 puncte) si Qatar 95 (31 puncte). Teoretic, orice se poate intampla.

Cursa din Mamaia este deschisa oricarui rezultat. Dovada sta chiar cursa din Norvegia, in care Jorm Tandberg si Inge Brigt Aarbakke, in barca Jotun 90, au reusit o victorie spectaculoasa in fata favoritilor de la Victory 1, care castigasera primele trei curse ale sezonului. "A fost fantastic. Niciodata nu am mai participat la o cursa intreaga si niciodata nu am trait astfel de senzatii", a declarat la final Inge Brigt Aarbakke. Jean-Marc Sanchez, campionul european en-titre, va face cu siguranta tot posibilul pentru a-si apara titlul.

Program umanitar
Organizatorii competitiei, Power Marine, au pregatit doua suprize pentru impatimitiei vitezei. Este vorba despre programul "100 mph" si "Mach Race". Cei care il aleg pe primul vor avea ocazia unica de a face un tur pe circuitul Class 1. Cel de-al doilea pre-supune o  cursa in toata regula, care ofera sansa de a simti adrenalina pe care acest sport o produce. Participantii vor pilota in cursele eliminatorii pentru desemnarea celor doi finalisti care se vor infrunta pentru titlul de campion.

Toate biletele disponibile pentru aceste doua programe vor fi scoase la licitatie, iar banii vor fi donati catre United Way Romania, care ii va folosi pentru alinarea suferintei copiilor bolnavi de cancer, de boli pulmonare severe (inclusiv tuberculoza) si a copiilor care au suferit operatii sau care sunt seropozitivi si care sunt internati pentru perioade lungi de timp in marile spitale bucurestene.

O jumatate de veac de istorie
Competitia are la baza fabuloasa cursa Miami-Nassau, care s-a desfasurat pentru prima data pe 6 mai 1956, in apele oceanului. Era o intrecere chinuitoare, care dura aproape zece ore. In anii ’60, Europa a inceput sa concureze SUA la acest capitol, iar in 1961 are loc prima cursa pe batranul continent. Era inca perioada de pionierat, cand cursele se castigau la bordul barcilor de lemn. In ultimii 30 de ani, a avut loc o adevarata revolutie tehnologica a acestui sport, iar campionatul a devenit o afacere cu adevarat internationala, cele 18 locuri de desfasurare a concursului mutandu-se pe tot continentul, din Australia in Africa de Sud. Vitezele au crescut nebuneste. Daca in anii ’60 cursele erau castigate cu o viteza medie de 48 km/h, catamaranele din anii ’80 au depasit bariera magica de 160 km/h (100 mile/h), iar in prezent viteze de peste 200 km/h sunt la ordinea zilei.

PROGRAM
Sambata, 30 august 2008
11.00 – 12.30 Antrenament oficial
13.00 – 14.00 Match Race (lectia 1 –   instructaj si lectii de pilotaj)
15.30 Pole Position (sesiunea de calificari de 90 minute. Echipele executa minimum 2, maximum 4 ture)
21.30 Cina de gala la Grand Hotel REX

Duminica, 31 august 2008
11.00 – 12.00 Antrenament oficial (ultima ocazie pentru a testa ambarcatiunile inaintea cursei)
13.00 – 14.00 Macth Race (curse eliminatorii)
STARTUL CLASS 1 ROMANIAN GRAND PRIX 2008 (urmat de ceremonia de decernare a premiilor, care are loc pe scena din Piateta Cazino, si de o conferinta de presa)

Cele mai citite

Vortexul polar lovește SUA: Gerul extrem și ninsorile vor afecta 300 de milioane de oameni

Un vortex polar este prognozat să afecteze săptămâna viitoare cea mai mare parte a Statelor Unite, inclusiv regiuni sudice neobișnuit de friguroase. Serviciul Meteorologic Național...

Liberalii readuc în discuție reducerea parlamentarilor la 300: Proiect de lege pregătit pentru februarie

Partidul Național Liberal (PNL) intenționează să depună, în februarie 2025, un proiect de lege care vizează reducerea numărului de parlamentari de la 464 la...

Preţurile apartamentelor din Bucureşti continuă să crească și cu 12.000 de euro într-o lună

Preţurile apartamentelor vechi cu trei camere din Bucureşti au înregistrat o creştere semnificativă la finalul anului 2024. Luna decembrie a adus o majorare de...
Ultima oră
Pe aceeași temă