Alegerea unei imagini reprezentative pentru Capitala României a generat dezbateri ample în mediul online, care continuă și după ce primul proiect declarat câștigător a fost descalificat, informează Mediafax.
În prezent este aleasă drept câștigătoare o altă lucrare, dar și aceasta este contestată. Cel care a creat noul logo spune că nu e plagiat, iar un membru al juriului susţine că o asemenea acuzație ţine de subiectivism.
Vladimir Nicula, membru în juriul care a selectat noul logo al Capitalei, a declarat că, în opinia sa, această creaţie este una foarte reuşită, dar încă nu este câştigătoare, pentru că trebuie să treacă o săptămână, perioadă în care se va stabili dacă se aseamănă cu alte simboluri.
"În primul rând nu este câştigător, încă. O să fie declarat câştigător după ce trece o săptămână, în care societatea să îşi spună opinia, dacă există sau nu similitudini, asemănări cu alte simboluri. Este clar, însă, că a punctat mult în fişa fiecărui membru al juriului, mie mi s-a părut că are un aer elegant, poate chiar prea intelectual din punctul meu de vedere. Pentru mine încercările de a stiliza litera <<B>> au contat foarte mult, iar acest logo reuşeşte să transforme litera în ceva interesant, în ceva frumos şi atractiv. Există o anumită delicateţe a rezultatului final, dă o anumită eleganţă logo-ului, dă demnitate şi sobrietate Bucureştiului", a declarat pentru MEDIAFAX doctorul Vladimir Nicula, lector în cadrul Universităţii de Arhitectură Ion Mincu, din Bucureşti.
La scurt timp după publicarea noului logo, în mediul online au apărut mai multe acuzaţii de plagiat. Cele mai răspândite făceau referire la coperta unui manual de geometrie, din anii '50, în timp ce altele se refereau la un logo conceput pentru oraşul Bologna, din Italia.
"Mie mi s-a părut că seamă destul de mult cu lucrările arhitectului american Frank Lloyd Wright, care a lucrat prin anii '20-'30, dar nu e identică. Am văzut chestia asta cu Bolognia, şi acolo sunt nişte asemănări, pentru că, normal, este tot litera <<B>>, dar ce e fundamental diferit la proiectul românesc e că verticala literei e formată din stilizarea unor clădiri din Bucureşti. La proiectul cu Bologna, care nici măcar nu a fost aprobat, nu e logo-ul oraşului, doar a fost conceput, la un momentdat de cineva şi atât, ei bine, în acel logo există nişte trasee geometrice care se schimbă, deci e ceva fundamental diferit. Ţine un pic de subiectivism, de părerea fiecăruia şi de ceea ce vrem să punem în evidenţă", a mai explicat Vladimir Nicula.
Alături de Vladimir Nicula, din juriul care a selectat logo-ul Capitalei au mai făcut parte Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, profesorul Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, secţia de Arte, Arhitectură şi Audiovizual, Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucureşti, Anca Boeriu, lector la departamentul Grafică al UNARTE, Ioana Ciocan, vicepreşedinte al Uniunii Artiştilor Plastici, Dochiţa Zenoveiov, brand innovator, "INOVEO", Bogdan Naumovici, managing partner "23 Communication Ideas", Corina Vinţan, managing partner "Links Associates" şi Mirel Palada, sociolog.
Contactat de Mediafax, Mirel Palada nu a vrut să comenteze alegerea noului logo, postând ulterior un mesaj critic pe Facebook la adresa mai multor jurnalişti şi instituţii mass-media.